۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
تسهیل در واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی به تشکل‌های تعاونی
مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری وزارت تعاون عنوان کرد

تسهیل در واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی به تشکل‌های تعاونی

مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واگذاری سهام ۲۹ بنگاه دولتی به ارزش ۷۴۹۰ میلیارد ریال به تشکل‌های تعاونی خبر داد.

به گزارش بازار، جعفر امیرآبادی‌زاده با اشاره به عزم بالای دولت سیزدهم در جهت مردمی‌سازی اقتصاد، یکی از مهم‌ترین راه‌های مردمی‌سازی اقتصاد را، بهره‌گیری از ظرفیت بخش تعاون و تعاونی‌ها دانست.

وی با بیان این‌که از جمله ظرفیت‌های مغفول‌مانده در اقتصاد کشور، حضور عموم مردم در فرآیند تولید، ایجاد اشتغال و استفاده از سرمایه‌های خُرد آن‌ها در تأمین مالی پروژه‌هاست، اظهار کرد: این مهم می‌تواند از طریق تشکیل و گسترش تشکل‌های تعاونی، به منصه ظهور برسد.

امیرآبادی‌زاده یادآور شد: در همین راستا، تعاملات خوبی فی‌مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان خصوصی‌سازی شکل گرفته است و این سازمان آمادگی کامل خود را جهت بهره‌گیری از ظرفیت و جایگاه قانونی تعاونی‌ها در فرآیند واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی قابل‌ واگذاری و نیز تسهیل در روند واگذاری به تعاونی‌ها، نسبت به سایر تشکل‌های حقوقی، اعلام کرده است.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی فهرست بنگاه‌های مشمول واگذاری در سال ۱۴۰۲ را به همراه جزییات مربوط به آن، در صفحه اصلی پایگاه اطلاع‌رسانی خود به نشانی: http://ipo.ir جهت دسترسی و استفاده عموم متقاضیان و تعاونی‌ها بارگذاری کرده است.

مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون تأکید کرد: اقدامات مذکور می‌تواند علاوه بر تسهیل بیشتر در روند واگذاری سهام بنگاه‌ها به بخش تعاونی، بستر لازم را برای ارتقای مشارکت آحاد مختلف جامعه و شکوفا شدن اقتصاد مردم‌محور؛ با هدف افزایش تولید، ایجاد اشتغال پایدار، فقرزدایی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه از طریق تجمیع سرمایه‌های خُرد در قالب تعاونی را فراهم کند.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha