صادرات بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری فرش ماشینی
نائب رئیس اتاق بازرگانی کاشان عنوان کرد

صادرات بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری فرش ماشینی

نائب رئیس اتاق بازرگانی کاشان گفت: ­ پانزدهین نمایشگاه بین المللی کف پوش، موکت، فرش ماشینی با هدف شناسایی و معرفی بازارهای صادراتی ۳ تا ۶ آبان ماه امسال در تهران برگزار می شود.

به گزارش بازار، محمود تولایی نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت:صادرات فرش ماشینی سالانه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار بوده که میتوان با برنامه ریزی و توجه به این محصول صادراتش را سالانه میتوان به ۱ میلیارد دلار رساند.

تولایی بیان کرد: ترکیه مصر و تا حدودی بلژیک از رقبای اصلی ما در تولید فراش ماشینی هستند، ولی فرش ماشینی تولید ایران به دلیل بهره وری و کیفیت و قیمت که در بازار جهانی دارد جایگاه خوبی نسبت به رقبای خود دارد. فرش ماشینی ایرانی به دلیل بافت ریز و ظریف که دارد بهترین محصول تولیدی در دنیاست که در کل جهان شهره بود.

وی درباره عمده‌ترین خریداران فرش ماشینی ایرانی نیز خاطر نشان کرد: فرش ماشینی ایرانی به دلیل نقش و نگاری که دارد مورد پسند مسلمانان در جهان است و خریداران ما در کشورهای مختلف از استرالیا تا کانادا هستند، اما عمده‌ترین خریداران ما در کشورهای همسایه، کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان گفت: پانزدهین نمایشگاه بین المللی کف پوش، موکت، فرش ماشینی ۳ تا ۶ آبان ماه امسال در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار میشود. تجار و بازرگانان از کشورهای مختلف برای بازدید از این نمایشگاه دعوت شده اند.

کد خبر: ۲۴۸٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha