۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
گمرک منطقه آزاد قشم به پنجره واحد تجارت فرا مرزی متصل می شود
معاون منطقه آزاد قشم:

گمرک منطقه آزاد قشم به پنجره واحد تجارت فرا مرزی متصل می شود

قشم- معاون اقتصادی و سرمایه‌ گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز فرآیند اصلاح و به روزرسانی سامانه‌ های این سازمان جهت بهینه‌ سازی شرایط و تسهیل فرآیندهای جذب سرمایه‌ گذار خبر داد. 

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد منصور عظیم‌ زاده اردبیلی با اشاره به مصوبات دهمین نشست کمیته سرمایه‌ گذاری منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: بازنگری و بهسازی سامانه‌ های کسب و کار منطقه آزاد قشم با هدف سهولت فرآیندهای سرمایه‌ گذاری به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به الزامات بخشنامه‌ ها و آیین‌ نامه‌ های بالادستی، گمرک منطقه آزاد قشم به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی (EPL گمرک) متصل می‌ شود و از این طریق می‌ توان ضمن ایجاد شفافیت، موجب تسریع امور مربوط به فرایند ترخیص کالا شد.

عضو موظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین با برنامه‌ ریزی صورت گرفته مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات با هماهنگی و همکاری مدیریت صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان مشکلات مربوط به سامانه‌ های سیفام و بهین‌ یاب را احصا کرده و برای تسهیل شرایط استفاده و بومی‌ سازی این سامانه‌ ها مطابق قوانین مناطق آزاد، اقداماتی صورت می‌ گیرد.

عظیم‌ زاده اردبیلی با اشاره به برنامه‌ ریزی انجام شده جهت آسان‌ سازی مراحل و فرآیندهای ثبت شرکت جهت ارائه خدمات به سرمایه‌ گذاران، تصریح کرد: پیش‌ بینی‌ هایی نیز برای رفع مشکلات سامانه‌ های مرتبط با مدیریت ثبت شرکت‌ ها با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان انجام شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه سهولت کارکرد سامانه‌ های مختلف در حوزه‌ های مربوط به فعالان اقتصادی و سرمایه‌ گذاری و افزایش شفافیت و نظارت‌ پذیری به عنوان اولویت سامانه‌ های جدید به صورت ویژه مورد توجه است؛ گفت: مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان موظف است با پیگیری و انجام موضوعات مطرح شده پیرامون به روزرسانی سامانه‌ ها ضمن هماهنگی و کسب نظر مثبت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نسبت بهسازی سامانه‌ های حوزه کسب و کار را با سرعت بیشتری انجام دهد.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha