۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
سختگیری بانک‌ها مانع  اجرای پروژه تایر رازی کردستان شده است
رئیس صنعت، معدن و تجارت کردستان :

سختگیری بانک‌ها مانع  اجرای پروژه تایر رازی کردستان شده است

کردستان- دره‌وزمی، رئیس صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه بهره برداری از کارخانه تولید تایر رازی یکی از پروژه های پیشران توسعه صنعت کردستان است، گفت: این پروژه پنج سال است به دلیل سختگیری بانک ها اجرایی نشده است.

محمد دره‌وزمی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه متناسب با ظرفیت‌های کردستان پروژه های پیشران توسعه صنعت در این استان تعریف شده است، اظهار داشت: به دلیل نیاز کشور به تولید لاستیک اجرای پروژه لاستیک رازی به عنوان یکی از پروژه های پیشران صنعت در این استان تعریف شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری لاستیک رازی کردستان توانمندی و تخصص لازم را در این حوزه دارد، افزود: این سرمایه گذار دارای دو کارخانه تولید لاستیک در کشور است بنابراین هم از نظر فنی و هم مالی از اهلیت لازم که شرط پرداخت تسهیلات بانکی است، برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه لازمه پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی به هر طرح یا پروژه‌ای پذیرش عاملیت توسط یک بانک است، اضافه کرد: از سال ۹۴ تاکنون پیگیر دریافت تسهیلات لازم برای اجرای این پروژه هستیم ولی تاکنون موفق نشدیم.

دره وزمی یادآور شد: قرار بود عاملیت طرح را بانک‌های سپه با  خاورمیانه و صنعت و معدن به طور کنسرسیومی بپذیرند که این پروسه آنقدر زمان‎‌بر شد که به نتیجه‌ای ختم نشد.

وی با اشاره به اینکه سهم بانک خاورمیانه ۶۰ میلیون یورو بود، اضافه کرد: بعد از تشکیل کنسرسیوم بانک خاورمیانه اعلام کرد که توان پرداخت آن را ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه بانک‌های صنعت و معدن و سپه هم پرداخت تسهیلات را نپذیرفتند، گفت: حال قرار شده بانک ملی عاملیت طرح را با مشارکت بانک سپه قبول کند.

دره وزمی اظهار داشت: این موضوع در بانک مرکزی هم مطرح شده و معاون اقتصادی رئیس جمهور ۹ ماه پیش در سفر به استان دستور پذیرش اعطای تسهیلات به این پروژه را به بانک مرکزی داده است.  

وی از نظام بانکی کشور ابراز گلایه کرد و گفت: بی شک توسعه بدون حمایت بانک‌ها اتفاق نمی‌افتد بنابراین انتظار می‌رود بانک ها نگاه توسعه‌ای به استان های کم برخوردار هم چون کردستان داشته باشند.

کد خبر: ۲۴٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha