۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
گردشگری عنصر قوام ملت ها و دولت ها است| حذف تدریجی روادید با کشورهای همسایه
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

گردشگری عنصر قوام ملت ها و دولت ها است| حذف تدریجی روادید با کشورهای همسایه

اردبیل- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری به عنوان یک صنعت پاک، عنصر قوام بخش روابط ملت ها و دولت ها است که قطعا به تحکیم این روابط در سال های آینده کمک خواهد کرد.

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه نشست وزرا و دبیرکل دی در اردبیل به خبرنگار بازار گفت: گردشگری می تواند بالاتر از صنعت نفت منابع سرشاری را نصیب ایران کند که ما از ظرفیت های آن غفلت کرده ایم.

وی ضرورت رفع سوءتفاهمات سیاسی بین کشورها را در مسیر تقویت صنعت گردشگری بسیار مهم اعلام کرد و گفت: حضور گردشگران در قالب تفاهمنامه و باز شدن مرزها شرایط خوبی را در تقویت نظام اقتصادی به وجود می آورد و ما آرزو می کنیم تا روزی را شاهد باشیم که در مسیر توسعه کشورهای مختلف روادید حذف و تسهیل گری حضور گردشگران کشورهای عضو اکو را در ایران شاهد باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: ۵۰۰ میلیون جمعیت هدف کشورهای عضو اکو ظرفیتی عظیم برای تقویت نظام گردشگری در این کشورها است تا از این توانمندی به بهترین شکل و در رونق بخشی به صنعت توریسم استفاده شود.

ضرغامی افزود: در کنار ثمرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توسعه صنعت گردشگری، به راحتی می توان نزدیکی ملت ها را در پیشبرد اهداف توسعه ای شاهد بوده و یک حرکت بی نظیری را در تسهیل گری و حذف روادید بین کشورهای مختلف شاهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری، صنعت پاک و حامی محیط زیست است که می تواند موانع و کاستی های پیش رو را در این بخش به حداقل برساند.

ضرغامی، اردبیل را دارای ظرفیت های بی نظیر در بخش گردشگری و ثبت اثر جهانی بقعه شیخ صفی الدین اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل با امکانات گردشگری بی نظیر می تواند برای کشورهای همسایه و به ویژه جمهوری آذربایجان و آسیای میانه قطب جهانی گردشگری به شمار آمده و بیش از گذشته تقویت و توسعه روابط را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: هر چند کرونا به این صنعت ضربه ای سهمگین وارد کرد اما آرام آرام صنعت گردشگری دوباره در ریل توسعه قرار می گیرد و امیدواریم روز به روز شاهد رشد گردشگری به ویژه در بین کشورهای عضو اکو باشیم.

ضرغامی بیان کرد: کشور همسایه آذربایجان باید راه گردشگری خود را به سوی ایران باز کند تا از طریق استان اردبیل ورود گردشگران و تقویت روابط را در حوزه های مختلف با جمهوری آذربایجان شاهد باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: انتظار می رود با رفع سوءتفاهمات به شکل دیپلماتیک تقویت گردشگری ایران با جمهوری آذربایجان رقم بخورد تا هر ۲ ملت از مزیت های متقابل گردشگری بهره مند شوند.

کد خبر: ۲۴۷٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha