۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
صنایع نساجی زمینه ساز رونق کشت پنبه در گذشته بودند
مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی:

صنایع نساجی زمینه ساز رونق کشت پنبه در گذشته بودند

گرگان- مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت نقش آفرینی بیشتر نساجی‌ها در توسعه کشت پنبه، گفت: کارخانجات و صنایع زمینه ساز رونق کشت پنبه در گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم هزار جریبی، شامگاه شنبه در جشن پنبه در گرگان اظهار کرد: یکی از دلایل آنکه در گذشته شاهد رونق کشت پنبه در کشور و گلستان بودیم حمایت ویژه و تمام قد صنایع از این محصول بود.

مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی افزود: گذشته‌های نه چندان دور برخی از واحدهای نساجی قبل از برداشت پنبه بخشی از قیمت محصول نهایی را به پنبه کاران پرداخت کرده و یا به عبارتی محصول را پیش خرید می کردند.

وی ادامه داد: اگر کارخانجات و صنایع نساجی در حوزه تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز بازار پنبه نقش آفرینی بیشتری داشته باشند یقیناً کشت پنبه رونق خواهد گرفت‌.

هزار جریبی گفت: دسترسی برخی واردکنندگان به ارزهای دولتی ارزان قیمت سبب شده تا شاهد شکل‌گیری مافیای وارد کننده پنبه در کشور باشیم و کارخانه داران هم ترجیح می‌دهند از پنبه وارداتی ارزان قیمت استفاده کنند.

مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: چند سالی است که کشت واریته‌های کیفی پنبه در کشور آغاز شده است، یقیناً تولید پنبه‌های با کیفیت و الیاف درجه یک موجب ترغیب صنایع برای خرید پنبه‌های داخلی خواهد شد.

وی افزود: کشاورزان هیچگاه برای کشت پنبه مقاومت نداشتند بلکه عقب نشینی صنایع و کارخانجات نساجی و همچنین تصمیمات نادرست دولتی ها در گذشته موجب کاهش سطح زیر کشت پنبه در کشور و گلستان شده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha