۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی ساماندهی می شوند
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی ساماندهی می شوند

نمایندگان مردم در مجلس به منظور افزایش بهره وری صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، با ادغام، اصلاح ساختار و کاهش تعداد این صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی موافقت کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح عصر (شنبه ۱۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ث) ماده ۳۳ این لایحه با ۱۴۴ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (ث) ماده ۳۳ لایحه مذکور؛ برای کوچک سازی و افزایش اثربخشی نظام آموزش، پژوهش و فناوری بخش کشاورزی و بازتعریف نقش دولت و افزایش نقش بخش غیردولتی، ساختار سازمانی، وظایف و اختیارات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) و مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی را برای ایفای کارکردهای مدیریت خلاق، توسعه و انتشار فناوری و نوآوری، بازطراحی و تا پایان سال اول برنامه به تصویب شورایعالی اداری برساند.

همچنین در ادامه نمایندگان به بررسی بند (ج) ماده ۳۳ لایحه برنامه هفتم توسعه پرداخته و آن را با ۱۳۴ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

براساس بند (ج) ماده ۳۳ لایحه مذکور؛ برای افزایش بهره وری صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، با رعایت ضوابط و مقررات مربوط نسبت به ادغام، اصلاح ساختار و کاهش تعداد و تنوع صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی (موضوع ماده (۱۷) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب سال ۱۳۸۹) اقدام نماید.

تبصره– دولت مکلف است با هدف رساندن نسبت کفایت سرمایه بانک کشاورزی به حداقل هشت درصد (%۸) اعتبار لازم جهت افزایش سرمایه نقدی بانک مزبور را در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی نماید. بانک کشاورزی موظف است حداقل معادل پنج برابر افزایش سرمایه مزبور را به بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت نماید.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha