۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
تولید لامپ‌های پرمصرف متوقف شد

تولید لامپ‌های پرمصرف متوقف شد

بهینه‌سازی مصرف برق با اقداماتی نظیر اصلاح استاندارد تجهیزات، توقف تولید وسایل پرمصرف و تولید وسایل کم مصرف در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بازار، بهینه‌سازی مصرف برق یکی از مهمترین نیازهای حوزه انرژی کشور است و می‌تواند زمینه افزایش توان صنعت برق و تبدیل این حامل انرژی به یک مزیت برای ایران را به فراهم کند.

بر اساس گزارش ساتبا، تاکنون ۴ اقدام در راستای تحقق هدف کاهش ۱۰ هزار مگاواتی مصرف برق از محل بهینه‌سازی در دستور کار قرار گرفته است. بر این اساس اولین اقدام انجام شده، اصلاحیه استاندارد کولرهای آبی و ابلاغ آن و حذف سه رده G,E,F از رده‌های برچسب انرژی موجود و اضافه‌کردن سه رده انرژی،A+++ A+,A++ بوده است. این اقدام در حوزه کولرهای گازی نیز انجام شده و بازنگری استاندارد برچسب مصرف انرژی در کولرهای گازی در دستور کار است.

اقدام بعدی انجام شده در حوزه بهینه‌سازی مصرف برق، اصلاحیه استاندارد برچسب انرژی لامپ الکتریکی و ابلاغ آن در کنار حذف تولید لامپ‌های پرمصرف و کم‌بازده شامل رشته‌ای، بخار جیوه، CFL، فلورسنت و برخی از بخار سدیم‌های کم‌بازده و جایگزینی لامپ‌های پربازده و فوق کم‌مصرف LED بوده است.

علاوه بر اقدامات یاد شده، تدوین و ابلاغ استاندارد معیار مصرف انرژی سردخانه‌های صنعتی بالای ۵۰۰ تن برای اولین بار در کشور، همکاری در بازنگری استاندارد معیار مصرف انرژی در گلخانه‌ها، ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی و صنعت آلومینیوم و طراحی جایزۀ ملی بهره‌وری انرژی برق در کنار بازنگری استاندارد معیار مصرف انرژی در صنعت تولید کاشی و سرامیک، تایر و تیوپ، سیمان، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌های برق حرارتی از دیگر اقدامات حوزه بهینه‌سازی به حساب می‌آید.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha