۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
جابجایی روستاهای واقع در کاسه سد نرماب به ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:

جابجایی روستاهای واقع در کاسه سد نرماب به ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مینودشت- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: جابجایی روستاهای اطراف سد نرماب به چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، ایرج حیدریان عصر جمعه در حاشیه بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور از سد نرماب مینودشت اظهارکرد: تاکنون برای عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای مینودشت ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن در دو سال دولت سیزدهم بوده است.

طبق گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، برای تکمیل سد نرماب، ۵۷ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی بیان کرد: برای بهره‌برداری از فاز نخست این سد در سال آینده به دو هزار میلیارد تومان اعتبار و برای جابجایی روستاهای اطراف سد هم به چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حیدریان گفت: در فرآیند جابجایی روستاها در حال حاضر روستای «جنگلده پایین» جابجا شده و جابجایی روستای «جنگلده بالا» با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: پیمانکار این پروژه یعنی قرارگاه سازندگی خانم الانبیا برای تامین اعتبار جابجایی روستاها اعلام آمادگی کرده و این امر فرصت خوبی برای تکمیل و آبگیری اولیه سد خواهد بود.

گفتنی است ساخت خود سد نرماب ۹۰ درصد و بدنه سد حدود ۱۰۰ درصد تکمیل شده و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده باید این سد در فاز نخست با ظرفیت ۳۰ میلیون مترمکعب در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha