۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
برنامه زمانی مشخص برای تکمیل سد «نرماب» تدوین خواهد شد
معاون رئیس جمهور:

برنامه زمانی مشخص برای تکمیل سد «نرماب» تدوین خواهد شد

مینودشت- معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برنامه زمانی مشخص برای تکمیل سد نرماب مینودشت و منابع مورد نیاز آن تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، داود منظور عصر جمعه در حاشیه بازدید از سد نرماب مینودشت در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: سد نرماب چهل چای مینودشت پروژه مهم آبی گلستان بوده که آب شرب ۵۵۰ هزار نفر از اهالی شرق گلستان را تأمین می کند لذا دولت سیزدهم خود را مکلف به بهره‌برداری از این سد می‌داند.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای تکمیل این سد مهم بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که دولت تلاش می‌کند با تلفیق منابع مختلف آن را تامین کند.

وی گفت: با ترکیب و تلفیق منابع از جمله ماده ۵۶، مشارکت بانک‌ها، فروش اوراق، بودجه عمومی و منابع مرتبط با مولد سازی می‌توان به تکمیل و بهره برداری از سد نرماب چهل چای مینودشت کمک کرد.

منظور ادامه داد: برای تامین منابع مورد نیاز جابجایی روستاهای باقیمانده در مخزن سد و استملاک اراضی زراعی هم رقم سنگینی باید تأمین شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در نشستی که بزودی با وزیر نیرو و استاندار گلستان خواهیم داشت، یک برنامه زمانی مشخص برای تکمیل سد نرماب مینودشت و منابع مورد نیاز تدوین خواهد شد.

وی اضافه کرد: با تامین آب پایدار نگرانی اهالی این استان در بحث کمبود آب آشامیدنی و معضل فرونشست زمین به سبب برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی برطرف می شود.

معاون رییس جمهور گفت که اولویت اول مسئولان در بحث سد نرماب جابجائی سه روستای باقیمانده در مخزن این سد و استملاک اراضی کشاورزی اهالی این روستاها است.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha