۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
برقی‌سازی پایتخت با انرژی‌های تجدیدپذیر
رئیس پژوهشگاه نیرو خبر داد

برقی‌سازی پایتخت با انرژی‌های تجدیدپذیر

عمید پور، رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: طرح‌های متعددی برای کاهش میزان اتلاف برق در شبکه در این پژوهشگاه در دست اجرا است که اجرای آن به کاهش اتلاف انجامد.

به گزارش بازار، مجید عمید پور افزود: میزان اتلاف برق در شبکه برق کشور نسبت به کشورهای پیشرفته زیاد است.

وی ادامه داد: بر همین اساس و باهدف کاهش این اتلاف‌ها طرح‌ها و مطالعات زیادی در پژوهشگاه در دست اجرا است که امید می‌رود با اجرای آنها شاهد کاهش قابل‌توجه در این زمینه باشیم.

رئیس پژوهشگاه نیرو به تلاش برای برقی‌سازی کلان‌شهرهای کشور و به‌خصوص تهران اشاره کرد و گفت: راهی به غیر از برقی‌سازی کلان‌شهرها برای رهایی از آلودگی‌های صوتی و هوایی وجود ندارد.

عمید پور ادامه داد: باید در کلان‌شهرها سیستم حمل و نقل مترو، اتوبوس‌های برقی، خودروهای برق و موتورسیکلت‌های برقی توسعه یابند تا از میزان آلودگی‌ها کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: براین‌اساس وزارت صنعت، معدن و تجارتعزم خود را برای برقی‌کردن کلان‌شهرها و در گام نخست تهران جزم کرده و اخیراً هم تعدادی ایستگاه شارژ خودروی برقی در سطح تهران نصب‌کرده است.

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: نگاه وزارت نیرو در این زمینه آن است که برقی‌سازی‌ها بر مبنای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گیرد.

عمیدپور به مصوبه اخیر برای توسعه ۳۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور اشاره کرد و گفت: بر این اساس باید توسعه برقی‌سازی از محل سرریز تولید انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای برقی‌سازی در تهران باید نسبت به توسعه شبکه و افزایش ایستگاه‌های شارژ اقدام کرد.

کد خبر: ۲۴۷٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha