۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
تقویت روابط فعالان اقتصادی کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری
رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل تاکید کرد؛

تقویت روابط فعالان اقتصادی کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری

اردبیل - پیرموذن، رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل گفت: میزبانی اردبیل از کشورهای عضو اکو فرصتی استثنایی فراهم کرده تا فعالان اقتصادی بتوانند به تقویت روابط با محوریت صنعت گردشگری و توریسم کمک کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، دومین نشست کسب و کار صنعت گردشگری کشورهای عضو اکو به میزبانی اردبیل برگزار شد.

در این نشست که با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل برگزار شد، گروه های سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی کشورهای عضو اکو و استان اردبیل در میزهای مشترک گرد هم آمدند تا با بازگو کردن ظرفیت ها و توانمندی های خود نسبت به توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری ها در این بخش اقدامات و همراهی های مؤثری را انجام دهند.

میزبانی از کشورهای عضو اکو فرصتی استثنایی برای اردبیل

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل در حاشیه این نشست به خبرنگار بازار گفت: میزبانی استان اردبیل از کشورهای عضو اکو فرصتی استثنایی در دو مقطع در سال جاری فراهم کرد تا فعالان اقتصادی بتوانند در نشست های مشترک ظرفیت ها و توانمندی های خود را ارائه کرده و به تقویت روابط با محوریت صنعت گردشگری و توریسم کمک کنند.

حسین پیرمؤذن تصریح کرد: علاوه بر فعالان صنعت گردشگری، فعالان بخش کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و بخش خدمات استان اردبیل نیز توانستند توانمندی ها و قابلیت های استان را برای سرمایه گذاران ۶ کشور حاضر در این رویداد بازگو کرده و به تبادل نظر و رایزنی های مشترک با محوریت سرمایه گذاری های کلان اقدام کنند.

وی گفت: اتاق بازرگانی هم در نشست سفرا و هم در نشست وزرا در قالب میزهای مشترک کسب و کار در صنعت گردشگری، کشاورزی و صنایع و معادن سعی کرده تا فرصتی بی نظیر برای فعالان این حوزه ها فراهم کند تا به صورت رو در رو و مستقیم تبادل نظر و ارائه پیشنهادات انجام شده که نتایج آن قطعا به نفع توسعه استان اردبیل خواهد بود.

ضرورت سرمایه گذاری در بخش آبدرمانی و هتل

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل افزود: در دو روز برگزاری نشست وزرای کشورهای عضو اکو و همچنین نشست گروه های کارشناسی ارشد گردشگری این کشورها فضایی فراهم آمده تا ما بتوانیم قابلیت های استان را در قالب سرمایه گذاری بخش آبدرمانی ها، هتل، احداث و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر بخش ها شاهد باشیم که قطعا این اقدامات و فعالیت ها نتایج سودمندی را به نفع استان و منطقه به همراه خواهد داشت.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی سعی کرده تا فضا و محیطی مناسب با همراهی سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان حوزه های مختلف برای برگزاری نشست های تعاملی فراهم کند که نتیجه این اقدامات قطعا به حضور گردشگران خارجی، سرمایه گذاری های مختلف و بهبود فضای کسب و کار در سطح استان منجر خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha