۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
رویای پرواز در گناباد تعبیر شد| کاهش زمان سفر به جنوب خراسان رضوی
پس از ۳۰ سال انتظار؛

رویای پرواز در گناباد تعبیر شد| کاهش زمان سفر به جنوب خراسان رضوی

گناباد- رویای دیرینه مردم شهرستان گناباد پس از ۳۰ سال انتظار برای پرواز از باند فرودگاه این شهرستان همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) تعبیر و به حقیقت پیوست.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نخستین پرواز مسافری روز سه شنبه و همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) متعلق به شرکت هواپیمایی وارش از مبداء تهران در فرودگاه شهدای گناباد به زمین نشست و چشم انتظاری ۳۰ساله مردم گناباد و جنوب خراسان رضوی را پایان داد.

فرودگاه گناباد پیش از این در چهارم خرداد ماه سال جاری با فرود پرواز حامل جمعی از مسئولان کشوری و استانی شامل رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور رسما به بهره برداری رسید و روز گذشته در ۱۱ مهر ماه با فرود نخستین پرواز مسافری عملا نقل و انتقال شهروندان این منطقه از کشور را کلید زد.

فراز و فرود در گناباد

لزوم احداث فرودگاه گناباد از اوایل دهه ۱۳۷۰ مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار گرفت، گناباد از معدود شهرهای کشور است که پیش از انقلاب نیز دارای فرودگاه بوده است که به دلایل فنی و زیربنایی بعد از مدتی تعطیل‌شده و پس از انقلاب در سال ۱۳۷۰ با متروکه ‌ماندن محل سابق فرودگاه، محل جدیدی برای ساخت فرودگاه در نظر گرفته‌شده است.

مراحل اجرایی ساخت فرودگاه گناباد از سال ۱۳۷۲ آغاز و تا سال ۱۳۸۳ فقط باند خاکی آن اجرا شد و از آن زمان تا ابتدای سال ۱۳۹۵ بتن‌ریزی و تکمیل پهنای باند فرودگاه به اتمام رسید.

مرحله دوم ساخت فرودگاه گناباد شامل پایانه آن نیز تیرماه ۱۳۹۴ از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شد و از شهریورماه همان سال گودبرداری و بتن‌ریزی سالن فرودگاه انجام شد و روند احداث آن در سه سال گذشته سرعت گرفت.

فرودگاه شهدای گناباد به وسعت ۲۶۰ هکتار و دارای ۲ هزار و ۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر: ۲۴۷٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha