۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
ایجاد پایانه صادراتی تخصصی صنایع‌ دستی در آینده نزدیک
معاون وزیر میراث فرهنگی عنوان کرد

ایجاد پایانه صادراتی تخصصی صنایع‌ دستی در آینده نزدیک

جلالی، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از ایجاد پایانه تخصصی صنایع دستی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار، مریم جلالی گفت: یکی از اهداف اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اهتمام به امر صادرات در این حوزه است و معتقدیم در حوزه آموزش صنایع‌ دستی نیز می‌ توانیم همانند خدمات، صادرات داشته باشیم.

وی تاکید کرد: شرط اول صادرات صنایع‌ دستی معرفی این صنایع است و باید با ایجاد یک هلدینگ در حوزه صنایع‌ دستی بتوانیم در امر صادرات نقش‌ آفرینی کنیم.

جلالی ابراز کرد: معتقدیم امروزه بخش خصوصی و دولتی دو بال در راستای توسعه عرصه صنایع‌ دستی است به طوری که بخش دولتی به عنوان تسهیل‌ گر و بخش خصوصی نیز به عنوان بازوی اجرایی قدرتمند باید در این حوزه عمل کند.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: گام اول برای به روز کردن تولیدات صنایع‌ دستی، کاربردی سازی و به روز کردن این محصولات در زندگی امروزه مردم است که در همین راستا با دانشگاه‌ ها و شرکت‌ های دانش‌ بنیان تفاهم‌ نامه‌ ای برای کاربردی کردن این محصولات منعقد کرده‌ ایم و هنرمندان نیز باید انعطاف لازم را داشته باشند.

جلالی تاکید کرد: برای تحقق صادرات در حوزه صنایع‌ دستی باید دانش تجاری بر اساس شاخص‌ های بین‌ المللی داشته باشیم، این در حالی است که در حوزه بازاریابی و بازارسازی ضعیف عمل کرده و از وجود دانش تجاری بین‌ المللی نیز محروم هستیم، بنابراین صنعت ما در این حوزه باید به جای تولید محور، صادرمحور باشد.

وی بیان داشت: صنایع‌ دستی ایران در دنیا خواهان دارد، اما باید توجه داشته باشیم که این هنر برای تداوم روند کنونی باید به صنعت تبدیل شود که یکی از اقدامات، تلاش برای ایجاد پایانه صادراتی تخصصی صنایع‌ دستی در آینده نزدیک است.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha