۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۲
فرآوری و تامین بذر اصلاح شده گندم در گلستان| ۲۵۰۰ تن بذر خریداری شد
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان مطرح کرد؛

فرآوری و تامین بذر اصلاح شده گندم در گلستان| ۲۵۰۰ تن بذر خریداری شد

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از تمهیدات لازم برای تامین بذر اصلاح شده گندم در استان خبرداد و گفت: در سال جاری دو هزار و ۵۰۰ تن انواع بذر گندم از از پیمانکاران تکثیری خریداری شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید صمد ضیائی شامگاه سه شنبه در خصوص آخرین وضعیت خرید بذر تضمینی از پیمانکاران تکثیری و فرآوری بذر گندم اظهارکرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از ۱۴ شرکت تولیدکننده بذر در سال جاری حدود دو هزار و ۵۰۰ تن انواع بذر گندم از ارقام آراز، آرمان و کلاته از پیمانکاران تکثیری خریداری کرده که در حال بوجاری و ارسال به انبار کارگزاری ها برای توزیع به کشاورزان است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان بیان کرد: با وجود خشکسالی شدید در سال گذشته برآوردها بر این بود تولید ما به این میزان خریداری شده نرسد اما به دلیل اقدامات به موقع کارشناسان ناظر این شرکت و راهنمایی به کشاورزان و اقدامات تخصصی انجام شده خوشبختانه این تولید به رقم قابل توجه رسیده است.

وی اضافه کرد: با وجود سرمای شدیدی که در زمستان سال گذشته در استان داشتیم اما به دلیل استفاده بجا، دقیق و افزایش استفاده از کودهای شیمیایی، باعث شد گندم‌های استان مقاوم تر شده و حتی کیفیت گندم‌های این شرکت افزایش یابد.

ضیائی گفت: تاکنون تمامی طلب پیمانکاران تکثیری بذر این شرکت به ارزش حدود ۴۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: استفاده از بذر مناسب اهمیت بالایی در افزایش تولید محصول دارد که برای این منظور استفاده از کارخانه بوجاری بذر مدرن این شرکت می تواند خلوص فیزیکی بذر را تضمین کرده و بستری مناسب را از حمایت تولید داخل فراهم کند.

وی بیان کرد: هرساله قبل از شروع فرآوری بذر هم تست کارخانه با حضور کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی انجام و کیفیت ضدعفونی بذر، میزان مصرف قارچ کش طبق دستورالعمل حفظ نباتات، تاریخ انقضا و تغییر رنگ بذور ضدعفونی شده مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha