۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
طرح توزیع نهاده برای تولید گوشت قرمز عشایری از اواسط مهر اجرا می‌شود
مدیر امور عشایر استان تهران:

طرح توزیع نهاده برای تولید گوشت قرمز عشایری از اواسط مهر اجرا می‌شود

مدیر امور عشایر استان تهران از اجرای طرح توزیع نهاده برای تولید قراردادی گوشت قرمز از اواسط مهر خبر داد و گفت: نهاده دامی جو با قیمت نرخ مصوب و با دوره سررسید ۱۲۰ روزه در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، فرشید ذبیحی اظهار داشت: جامعه عشایری کشور، سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کند که سهم استان تهران از این میزان تولید سالانه، حدود هفت درصد است و سالانه یک سوم از تولید گوشت قرمز استان را بر عهده دارند.

ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی زنجیره تولید گوشت قرمز در کشور، افزود: اجرای این طرح از سالیان گذشته در استان تهران کلید خورده که در سال جاری نیز عرضه نهاده مدت‌دار (چهار ماهه) توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان به دامداران عشایر در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: این طرح توسط شبکه تعاونی‌های عشایری استان در قالب انعقاد قرارداد با شرکت پشتیبانی امور دام استان و با نظارت امور عشایر و معاونت جهاد کشاورزی استان اجرا می‌شود.

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به کوچ پاییزه عشایر این استان گفت: این کوچ ۲ ماه طول می‌کشد و در این کوچ اغلب دام‌های عشایر هستند که در حال پیمودن به مناطق گرمسیر استان هستند.

ذیحی ادامه داد: در مسیر کوچ مناطق گرمسیر با توجه به خشکسالی‌ها چند سال اخیر آبرسانی سیار و تامین آب ویژه دام‌ها با قوت انجام می‌شود و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر سراسر کشور در مصلای تهران گفت: این نمایشگاه در روزهای ۱۲ تا ۱۸ مهر برگزار می‌شود و جامعه عشایری استان تهران در کنار عشایر سایر استان‌های کشور حضور دارند که از مردم دعوت می‌شود در این نمایشگاه دیدن و با زندگی جامعه روستایی و عشایر آشنا شوند.

کد خبر: ۲۴۷٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha