۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
انتظار مناسب بودن قیمت نفت در کوتاه‌مدت کوته‌بینانه است
وزیر انرژی امارات متحده عربی:

انتظار مناسب بودن قیمت نفت در کوتاه‌مدت کوته‌بینانه است

وزیر انرژی امارات متحده عربی با تأکید بر لزوم تداوم سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت به‌منظور متعادل نگهداشتن قیمت‌های انرژی، گفت: اینکه تنها قیمت نفت برای مدتی محدود مناسب باشد کوته‌بینانه است.

به گزارش بازار، سهیل المزروعی امروز (دوشنبه، دهم مهرماه) در کنفرانس و نمایشگاه نفت و گاز ابوظبی (ادیپک) در حالی که وزیران نفت و انرژی کشورها و مدیران ارشد فعال در صنعت نفت جهان بر لزوم تداوم سرمایه‌گذاری‌ها به‌منظور هموارسازی پدیده انتقال انرژی تأکید داشتند، اظهار کرد: قیمت مناسبی که مصرف‌کنندگان برای دریافت سوخت در جایگاه‌های عرضه می‌پردازند به‌دلیل تمایل به ادامه سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت‌های فسیلی است.

وی افزود: اعضای اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک) به این موضوع که قیمت برای مصرف‌کنندگان مناسب باشد اهمیت می‌دهند، اما قیمت مناسب برای مدت بسیار محدود، کوته‌بینانه است.

وزیر انرژی امارات تصریح کرد: برای نگهداشتن قیمت‌های جهانی نفت خام در حد متعادل به سرمایه‌گذاری بیشتری در نفت و گاز نیاز است.

المزروعی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا قیمت‌های بالای نفت خام می‌تواند سلامت اقتصاد جهانی را تهدید کند، گفت: اوپک‌پلاس هرگز برای قیمت مشخص نفت هدف‌گذاری نمی‌کند.

اعضای اوپک‌پلاس در ژوئن توافق کردند که توافق کاهش تولید نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی تمدید کنند.

عربستان سعودی و روسیه همچنین به‌تازگی تصمیم گرفتند کاهش داوطلبانه عرضه خود را که مجموعش به یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنند.

در پی اعلام تصمیم‌های جداگانه ریاض و مسکو برای ادامه کاهش‌ عرضه داوطلبانه، قیمت نفت خام برنت در اوایل ماه سپتامبر به بالای ۹۰ دلار برای هر بشکه رسید و پیش‌بینی‌ها را برای رسیدن قیمت نفت به سطوح ۱۰۰ دلار برای هر بشکه تقویت کرد.

در همین حال، هیثم الغیص، دبیرکل اوپک هم امروز در نمایشگاه و کنفرانس نفت و گاز ابوظبی نسبت به افزایش تقاضای نفت ابراز خوشبینی کرد و سرمایه‌گذاری اندک را خطری برای امنیت انرژی دانست.

وی گفت: ظرفیت مازاد عرضه اندکی داریم، این را بارها گفته‌ایم و این مستلزم تلاش هماهنگ همه ذینفعان برای درک اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت است.

المزروعی گفت: سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفتی بین‌المللی و ملی مورد نیاز است و دنیالی مالی هم باید تمایل به این سرمایه‌گذاری‌ها داشته باشد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران تصریح کرد: امارات در مسیر افزایش ظرفیت تولید روزانه نفت خود از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به ۵ میلیون بشکه تا سال ۲۰۲۷ میلادی است.

ویکی هولوب، مدیرعامل شرکت اکسیدنتال پترولیوم آمریکا هم هشدار داد که سرمایه‌گذاری اندک باعث افزایش قیمت انرژی می‌شود.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha