۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
سند توسعه معادن سیستان و بلوچستان تدوین شود/ اشتغال ۱۸ هزار نفر در بخش معدن
فرماندار زاهدان:

سند توسعه معادن سیستان و بلوچستان تدوین شود/ اشتغال ۱۸ هزار نفر در بخش معدن

زاهدان- نخعی، فرماندار زاهدان گفت: هم اکنون ۱۸ هزار نفر در بخش معدن سیستان و بلوچستان فعالیت دارند که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها تا ۲۵ هزار نفر هم قابل افزایش است.

ابوذر مهدی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بخش معدن در استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های فراوانی در راستای تحقق شعار «جهش تولید» دارد و لازم است با برنامه ریزی بستر لازم برای بهره برداری حداکثری از این ظرفیت ها فراهم شود.

فرماندار زاهدان گفت: هم اکنون ۶۹ معدن با ظرفیت اشتغال ۱۸ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان فعال است که با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه موجود این رقم تا ۲۵ هزار نفر قابل افزایش است.

وی با اشاره به مسئله خام فروشی مواد معدنی در استان سیستان و بلوچستان افزود: با فرآوری مواد معدنی می توان اقتصاد منطقه را دگرگون کرد و زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.

نخعی تصریح کرد: متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان سند توسعه معادن تدوین نشده است که می طلبد اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

فرماندار زاهدان گفت: طرح های صنایع معدنی در دست اجرای این شهرستان شامل کارخانه تولید شمش «کاتد» مس با پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصد، کارخانه تولید «زینتر»، کارخانه کاشی و سرامیک و شنگار با پیشرفت فیزیکی ۸۵ هستند.

کد خبر: ۲۴٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha