۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
۱.۵ میلیارد دلار هدف گذاری صادراتی ستاد اجرایی تا پایان ۱۴۰۲؛ جهش بیش از ۹۰ درصدی در سال های اخیر
سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح کرد

۱.۵ میلیارد دلار هدف گذاری صادراتی ستاد اجرایی تا پایان ۱۴۰۲؛ جهش بیش از ۹۰ درصدی در سال های اخیر

نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به بازار گفت: طی سال های اخیر بیش از ۹۰ درصد در حوزه صادرات رشد داشته ایم و قصد داریم تا پایان امسال نیز به هدف ۱.۵ میلیارد دلار صادرات دست یابیم.

بازار؛ گروه ایران: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بازوی اقتصادی خود یعنی گروه توسعه اقتصادی تدبیر و بخشی از فعالیت های مشارکتی بنیاد برکت در سال گذشته موفق به کسب بیش از ۸۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی از محل صادرات تولیدات خود شد.

شرکت هایی که در حوزه های نفت و پتروشیمی، دارویی، کشاورزی و غیره فعالیت دارند و هر ساله با صادرات بخشی از تولیدات با کیفیت خود به کشورهای همسایه نه تنها نام ایران را به سراسر جهان معرفی می کنند بلکه موفق به کسب درآمدهای ارزی نیز می شوند. در راستای ظرفیت ها و مجموعه فعالیت های این شرکت ها عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفت و گوی اختصاصی با بازار توضیح می دهد:

* هرسال خبرهای مسرت بخشی از رشد صادرات شرکت های ستادی به گوش می رسد بفرمایید چقدر در سال های اخیر رشد صادراتی را ثبت کرده اید و برای چه درآمد ارزی از محل صادرات تولیدات گروه توسعه اقتصادی تدبیر برنامه ریزی دارید؟

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توسعه صادرات را به عنوان ماموریت اصلی و جدی خود برگزیده است؛ به طوری که طی سال های اخیر با قرار دادن این هدف مهم توانسته ایم به رشد ۹۰ درصدی نسبت به گذشته دست یابیم.

صادرات محصولات غیر نفتی ستاد در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده و امسال نیز برای ۱.۵ میلیارد دلار درآمد ارزی از این محل برنامه ریزی کرده ایم

همچنین صادرات محصولات غیر نفتی ستاد در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده و امسال نیز برای ۱.۵ میلیارد دلار درآمد ارزی از این محل برنامه ریزی کرده ایم.

* با توجه به مسیر جهش صادراتی که ستاد اجرایی در حال طی کردن است بفرمایید برای سال های آتی چه رشد صادراتی را متصور هستید؟

با برنامه رشد صادراتی که در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تدوین شده در سال ۱۴۰۳ از مرز ۳ میلیارد دلار ارز آوری عبور خواهیم کرد؛ برای این جهش صادراتی نیز با توجه به سرمایه گذاری ها و بسترسازی هایی که انجام شده می توانیم به این دستاورد ارزی دست یابیم.

* به نظرتان چقدر شرکت های اقتصادی نیازمند حمایت هستند و با حمایت هایی که از آن ها دارید در آینده چقدر در بحث صادرات کشور افزایش سهم را شاهد خواهیم شد؟

معتقدیم در حال حاضر هیچ بنگاه اقتصادی نمی تواند با شرایط کنونی داخلی به اهداف نهایی و مورد نظر خود دست یابد؛ بنابراین از تمامی شرکت ها در حوزه های مرتبط با صادرات، ‌کشورهای هدف صادراتی، تولید محصولات مورد نیاز کشورهای هدف و با کیفیت مطلوب و غیره حمایت خواهیم کرد.

با توجه به تقاضای مصرانه ای که از سوی کشورهای هدف برای دریافت محصولات با کیفیت ایرانی وجود دارد امید است به زودی بتوانیم صادرات را گسترش دهیم و در بحث صادرات غیر نفتی و حتی محصولات پتروشیمی بتوانیم سهم مهمی در کشور داشته باشیم

همچنین با توجه به تقاضای مصرانه ای که از سوی کشورهای هدف برای دریافت محصولات با کیفیت ایرانی وجود دارد امید است به زودی بتوانیم صادرات را گسترش دهیم و در بحث صادرات غیر نفتی و حتی محصولات پتروشیمی بتوانیم سهم مهمی در کشور داشته باشیم.

با تمام این زیرساخت هایی که فراهم کرده ایم و حمایت هایی که در آینده از مجموعه ها خواهیم داشت حداقل فکر می کنیم پنج درصد سهم صادراتی در محصولات پتروشیمی را به خود اختصاص دهیم و این مهم با تلاش هایی که می شود قابل تحقق شد.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha