۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به اقتصاد بدتر می‌شود
نتایج نظرسنجی جدید گالوپ نشان داد

دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به اقتصاد بدتر می‌شود

در آستانه تعطیلی دولت آمریکا، موسسه گالوپ اعلام کرد دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به اقتصاد بدتر شده و نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها باور دارند وضعیت اقتصادی ضعیف است و چشم‌انداز مثبتی هم به آینده ندارند.

به گزارش بازار، موسسه نظرسنجی گالوپ در گزارش جدید خود اعلام کرد که تنها ۲۰ درصد از بزرگ‌سالان آمریکایی باور دارند شرایط اقتصادی «عالی» یا «خوب» است. ۳۲ درصد آن‌ها وضعیت اقتصادی را متوسط و ۴۸ درصد آن‌ها اقتصاد را بسیار ضعیف می‌بینند.

ماه گذشته، ۲۳ درصد از پاسخ‌دهندگان شرایط اقتصادی را عالی یا خوب توصیف کرده بودند، ۳۵ درصد آن را متوسط و ۴۲ درصد آن را ضعیف توصیف کرده بودند.

بر اساس آخرین داده‌های گالوپ، چشم‌انداز آمریکایی‌ها از آینده اقتصاد کشورشان هم رو به ضعیف‌تر شدن گذاشته است، زیرا ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که درمجموع وضعیت اقتصادی در کل کشور رو به وخامت گذاشته است، درحالی‌که آمار این نظر در ماه گذشته ۶۷ درصد بود.

گالوپ همچنین دریافت که آمریکایی‌های بیشتری معتقدند امروز اقتصاد مهم‌ترین مشکل پیش روی این کشور است. ۳۴ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که اقتصاد مهم‌ترین مشکل آمریکا در ماه سپتامبر است که این رقم نسبت به ماه اوت ۳ درصد افزایش داشته است. این یافته‌ها پیش از تعطیلی قریب‌الوقوع دولت که بعضی از قانون‌گذاران اکنون آن را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند، منتشرشده است.

گالوپ می‌گوید رده‌بندی اقتصادی پایین‌تر از سطح اقتصادی آمریکایی‌ها از زمان شیوع همه‌گیری کرونا معمول بوده است اما ارزیابی‌های ماه سپتامبر پس‌ازآنکه نظرات کمی بهبودیافته بودند، نشان از بدتر شدن وضعیت دارد.

درعین‌حال رضایت کلی آمریکایی‌ها از کشور روی ۲۰ درصد ثابت باقی‌مانده است، احتمالاً به این دلیل که میزان رضایت، بدون وقوع یک رویداد بزرگ اقتصادی یا سیاسی که باعث نگرانی دو حزب شود، در پایین‌ترین حد ممکن است.

رویدادهایی مشابه بحران اقتصادی جهانی در سال ۲۰۰۸، کاهش سقف بدهی در سال ۲۰۱۱، تعطیلی دولت در سال ۲۰۱۳، و قتل جورج فلوید و رویدادهای وابسته به آن در سال ۲۰۲۰ که منجر به کاهش رضایت آمریکایی‌ها از کشورشان شد.

کد خبر: ۲۴۶٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha