۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
افزایش حجم تولید ناخالص داخلی آمریکای لاتین به ۳.۲ تریلیون دلار
تحقیقات مستقل نشان داد؛

افزایش حجم تولید ناخالص داخلی آمریکای لاتین به ۳.۲ تریلیون دلار

علیرغم نابسامانی حاکم بر روند اقتصاد جهانی، حجم بازار آمریکای لاتین به بالای ۳.۲ تریلیون دلار افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرغم نابسامانی حاکم بر روند اقتصاد جهانی، حجم بازار آمریکای لاتین به بالای ۳.۲ تریلیون دلار افزایش یافته است.

موسسه تحقیقاتی غیر انتفاعی LDG در تازه ترین گزارش مشترک خود با ولز فارگو اعلام کرد که حجم بازار و ارزش تولید ناخالص داخلی کشورهای آمریکای لاتین پس از کاهش به ۲.۸ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲، بار دیگر افزایش یافته و به میزان قبلی خود در سال ۲۰۲۱ یعنی رقم ۳.۲ تریلیون دلار رسیده است.

همچنین، این گزارش نشان می دهد که میزان رشد تولید ناخالص داخلی آمریکای لاتین تقریبا ۲.۵ برابر رشد سایر مناطق جهان بوده و این میزان در حال حاضر از بریتانیا، هند، فرانسه و ایتالیا نیز پیشی گرفته است.

موسسه LDG معتقد است: اگر آمریکای لاتین را به عنوان کشوری مستقل در نظر بگیریم، می توان گفت که اکنون در جایگاه پنجمین اقتصاد جهان ایستاده است.

«سول تروجیللو» مدیرعامل این موسسه در این خصوص معتقد است: ما اقتصاد بزرگی داریم که در حال حاضر، تحت سرمایه گذاری های عظیم قرار دارد.

گفته می شود عمده فعالیت های اقتصادی در آمریکای لاتین به زمینه هایی چون تولید مواد غذایی، ساخت و ساز مسکن، خدمات صنعتی و حمل و نقل باز میگردد. همچنین، بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده، محصولات آمریکای لاتین در حال حاضر تاثیر ویژه ای بر سه ایالات کالیفرنیا (۶۸۲ میلیارد دلار)، تگزاس (۲۴۰ میلیارد دلار) و فلوریدا (۲۴۰ میلیارد دلار) دارد.

کد خبر: ۲۴۶٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha