۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
گام بلند شرکت تازه نفس ریحانه برای قرار گیری در لیست سه شرکت برتر گروه دارویی برکت
مدیرعامل ریحانه در گفتگو با بازار مطرح کرد

گام بلند شرکت تازه نفس ریحانه برای قرار گیری در لیست سه شرکت برتر گروه دارویی برکت

ظهیر مدیرعامل ریحانه گفت: با روند رشد تولیدی که شرکت در پیش گرفته تا سال آینده به فروش ۸۰۰ میلیارد تومانی دست خواهد یافت و چند سال آینده نیز در لیست سه شرکت برتر گروه دارویی برکت است.

بازار؛ گروه صنعت: شرکت داروسازی ریحانه اصفهان به عنوان یکی از مدرن ترین شرکت‌ های داروسازی کشور شناخته می شود که به منظور تولید انبوه فرآورده‌های دارویی با کیفیت فعالیت خود را از حدود هفت سال پیش آغاز کرده و اکنون در گروه دارویی برکت سعی دارد طی سال های آینده در لیست ۱۰ شرکت برتر داروسازی کشور قرار گیرد.

مجموعه ای نوآور که اکنون در تمام حوزه های آنتی بیوتیک، آنتی هیستامین، درمان اختلالات جنسی، ضد افسردگی، ضد درد و التهاب و غیره دست به تولید انواع فرآورده های دارویی می زند.

هدف گذاری برای ۸۰۰ میلیارد تومان فروش دارو

مصطفی ظهیر مدیرعامل شرکت داروسازی ریحانه اصفهان در حاشیه نمایشگاه ایران فارما در خصوص برنامه های این شرکت به بازار گفت: شرکت ریحانه اصفهان حدود هفت سالی می شود که وارد عرصه تولید دارو و انواع مشتقات دارویی شده است؛ ‌ مجموعه ای که ابتدا از تولید کارمزدی شروع به کار کرد و اکنون به جایگاهی رسیده که بالغ بر ۸۰ درصد از محصولات آن مختص به خود و فقط ۲۰ درصد به صورت قراردادی با مجموعه های دیگر تولید دارد.

حدود ۴۴ محصول به بازار دارویی کشور عرضه می کنیم که از این محصولات، پرگابالین، گاباپنتین، متفورمین، ریفن و الارتریت در گروه محصولات پرفروش شرکت معرفی می شوند

وی با اشاره به اینکه شرکت های بسیار معتبری در عرصه داروسازی همکار ریحانه هستند افزود: حدود ۴۴ محصول به بازار دارویی کشور عرضه می کنیم که از این محصولات، پرگابالین، گاباپنتین، متفورمین، ریفن و الارتریت که در دسته داروهای مسکن ها، قندی و عروقی و غیره قرار دارند در گروه محصولات پرفروش شرکت معرفی می شوند.

مدیرعامل شرکت داروسازی ریحانه اصفهان با اشاره به زیرساخت ها و اهداف بزرگی که این مجموعه برای رشد تولید دارد ادامه داد: ریحانه طی یک سال گذشته جهش بسیار خیلی خوبی را تجربه کرده است؛ به طوری که در سال مالی قبل بالغ بر ۱۵۲ میلیارد تومان فروش داشت و امسال فقط طی هشت ماه اخیر توانست با جهش تولید و فروش، ‌ ۳۵۲ میلیارد تومان فروش را ثبت کند. بر این اساس پیش بینی می شود در سال آتی نیز رقم فروش گفته شده به بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به برنامه توسعه سبد محصولی ریحانه تاکید کرد: سعی کرده ایم چند پروژه جدید به مجموعه اضافه کنیم و درحال رایزنی با شرکت های معتبر در این زمینه نیز هستیم تا بتوانیم پروژه های بزرگ تری را در دست بگیریم. برای دست یابی به این اهداف نیز زیرساخت های پروژه های جدید آماده شده است و اکنون به دنبال سرمایه گذار و حتی ایده های جذاب برای سرمایه گذاری هستیم. بر این اساس درصدد ورود به پنج شاخه دارویی جدید هستیم که در بودجه آینده شرکت نیز این برنامه ها خیلی تاثیر گذار است.

ریحانه در مسیر رشد و توسعه

ظهیر با اشاره به اینکه سود ریحانه در سال جاری به حدود ۹۰ میلیارد تومان خواهد رسید و درسال های آینده نیز با مسیری که امروز زیرسازی کرده ایم به بالای ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد گفت: برای دست یابی به دستاوردهای بزرگی در مجموعه ریحانه برنامه ریزی کرده ایم و به نظر می رسد تا چند سال آینده بتوانیم در مجموعه برکت به یکی از سه شرکت برتر گروه تبدیل شویم.

بر اساس هدف گذاری ای که کرده ایم خیلی زود جزو شرکت های هزار میلیارد تومانی صنعت در عرصه فروش معرفی خواهیم شد

وی با اشاره به اینکه ریحانه اکنون به عنوان مجموعه کوچکی شناخته می شود اما ظرفیت های بزرگی برای رشد دارد افزود: بر اساس هدف گذاری ای که کرده ایم خیلی زود جزو شرکت های هزار میلیارد تومانی صنعت در عرصه فروش معرفی خواهیم شد.

مدیرعامل ریحانه با اشاره به برنامه های صادرای شرکت بیان داشت: در برنامه صادراتی خود نیز قصد ارز آوری از کشورهای فیلیپین، ‌تاجیکسان، دو کشور آفریقایی و حوزه خلیج فارس را داریم. در حال حاضر نیز یک پارت دارو به کشورهای آسیای مرکزی صادر کرده ایم و درحال رایزنی برای ورود به کردستان عراق و عراق هستیم.

ظهیر افزود: در برنامه صادراتی نیز در سال اول با یک میلیون دلار صادرات شروع خواهیم کرد و در آینده و طی یک برنامه سه ساله به ۳ هزار میلیارد تومان فروش داخلی دست خواهیم یافت. البته این رشد صادرات مستلزم حمایت گروه دارویی برکت و سرمایه گذاری هایی است که انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ریحانه به زودی در بین شرکت های هزار میلیارد تومانی صنعت دارو جزو پنج شرکت برتر قرار گیرد اضافه کرد: هرچند اکنون شرکت به صورت سهامی خاص اداره می شود اما طی برنامه ریزی هایی که داریم تا ۲ سال آینده به بازار سرمایه نیز ورود خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha