۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
پیش بینی بیش از ۴ میلیون دلار صادرات محصولات انکولوژی؛ جهش فروش ۲.۵ میلیون دلاری طی تنها ۶ ماه
مدیرعامل سبحان انکولوژی در گفتگو با بازار مطرح کرد

پیش بینی بیش از ۴ میلیون دلار صادرات محصولات انکولوژی؛ جهش فروش ۲.۵ میلیون دلاری طی تنها ۶ ماه

گودرزی مدیرعامل سبحان انکولوژی گفت: طی ۹ ماهه سال مالی امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادرات داشته ایم پیش بینی می شود این رقم تا پایان امسال از ۴ میلیون دلار ارزآوری عبور کند.

بازار؛ گروه صنعت: سبحان انکولوژی یکی از مجموعه های توانمند گروه دارویی برکت در تولید داروهای ضد سرطان است که از ۲ سال پیش با شیوع گسترده کرونا، تولید برخی از داروهای ضد کرونا را در رسالت کاری خود قرار داد و بعد از فروکش کردن موج بیماری درحال متحول کردن سبد دارویی خود و توسعه صادرات تولیدات است.

مجموعه ای که طی سال گذشته در راستای توسعه سبد محصولی خود نسبت به کسب مجوز تولید داروهای جدید در حوزه انکولوژی اقدام کرد و امسال به دستاوردهای صادراتی بسیار خوبی دست یافته است؛ داروهایی که نمونه داخلی نداشتند را توانست با دانش بومی و تلاش محققان کشور تولید کند و اکنون در حال بسترسازی برای صادرات در بازارهای جدیدتر است. در این رابطه علی گودرزی مدیرعامل سبحان انکولوژی در حاشیه حضور گروه دارویی برکت در هشتمین نمایشگاه ایران فارما در گفت و گو با بازار توضیح می دهد:

* طی ۲ سال اخیر سبحان انکولوژی در مسیر توسعه و پیشرفت با تولید داروهای جدید گام برداشته است و هر ۶ ماه یکبار اخبار تازه ای از دستاوردهای آن به خصوص در حوزه تولید داروهای جدید ضد سرطان می شنویم، بفرمایید از ابتدای امسال تاکنون چقدر رشد تولید و فروش را تجربه کرده اید؟

سبحان انکولوژی در ۶ ماهه اول امسال رشد فروش قابل ملاحضه ای را نسبت به قبل تجربه کرده است؛ علی رغم تمام موانعی که وجود داشت تقریبا ۲ برابر پارسال فروش داشته ایم و در بحث صادرات نیز یک جهش بسیار خوبی را رقم زده ایم.

توانسته ایم طی ۹ ماه سال مالی امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادرات داشته باشیم

همین الان توانسته ایم طی ۹ ماه سال مالی امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادرات داشته باشیم که عدد قابل توجهی است و حدس می زنیم تا پایان امسال نیز این رقم از ۴ میلیون دلار ارزآوری عبور کند.

* با توجه به جهش قابل توجهی که در رشد فروش و صادرات داشته اید بفرمایید اکنون تمرکزتان برای دست یابی به اهداف بزرگ تر در این مسیر چیست؟

در حال حاضر بر روی بازار های نوشناخته ای مثل نیکاراگوئه، ایتالیا، ویتنام و غیره تمرکز کرده ایم که به زودی اولین محموله های صادراتی را هم به این مقاصد ارسال خواهیم کرد.

* در حال حاضر چه چالش هایی در مسیر توسعه سبحان انکولوژی همچون دست انداز عمل می کند؟

سبحان انکولوژی نیز همچون سایر شرکت های داروسازی کشور در بحث های مرتبط با نقدینگی دچار مشکلاتی است و چالش هایی در حوزه های انتقال ارز دارد.

توسعه و پیش روی در تولید در سبحان انکولوژی با اوج صادرات و ورود محصولات جدید انجام می شود

بنابراین همان چالش هایی همیشگی وجود دارد و همچنان صنعت داروی ایران مسیر خودش را طی می کند پیش می رود. این توسعه و پیش روی در سبحان انکولوژی با اوج صادرات و ورود محصولات جدید انجام می شود.

* در بحث قیمت گذاری چطور مشکلات را مرتفع می کنید و بفرمایید برنامه های تحقیق توسعه شرکت چطور پیش می رود و بر اساس آن در آینده شاهد چه محصولاتی هستیم؟

در بحث های مرتبط با قیمت گذاری همیشه شرکت های تولید کننده انکولوژی پایین ترین قیمت ها را دریافت می کنند و شاهد کمترین افزایش قیمت هستند.

فکر نمی کنم امسال محصولات انکولوژی به طور متوسط بیش از ۱۵ درصد افزایش قیمت را با توجه به تورم اقتصادی تجربه کرده باشد

از طرفی به دلیل مسئولیت اجتماعی ای که داریم نمی خواهیم فشاری به مردم بیاید و فکر نمی کنم امسال نیز به طور متوسط بیش از ۱۵ درصد افزایش قیمت را با توجه به تورم اقتصادی تجربه کرده باشد. با این حال سعی کرده ایم با مدیریت زنجیره تامین و توسعه صادرات، نقدینگی را قدری تقویت کنیم تا بتوانیم نه تنها ادامه حیات داشته باشیم بلکه تولید و سودآوری مجموعه را هم افزایش دهیم.

در بحث محصولات جدید هم به دنبال محصولاتی رفته ایم که محصولات روز دنیا باشند و هرچند به دلیل مرحمانگی پرتفوی شرکت ها نمی توانیم اطلاعات دقیقی اکنون ارائه دهیم اما این نوید را می دهم که تا سه ماه آینده از محصولات سبحان انکولوژی زیاد خواهید شنید.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha