۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
رفع نیاز آنتی بیوتیک کشور با تلاش های البرز بالک؛ تولید سیپروفلوکساسین و افزایش ظرفیت تولید سفکسیم
طی گفتگوی بازار با مدیرعامل البرز بالک مطرح شد؛

رفع نیاز آنتی بیوتیک کشور با تلاش های البرز بالک؛ تولید سیپروفلوکساسین و افزایش ظرفیت تولید سفکسیم

سجادی مدیرعامل شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک به بازار گفت: در راستای رفع نیاز کشور به آنتی بیوتیک، ضمن افزایش ظرفیت تولید سفکسیم به ۹۰ تن در سال، نسبت به تولید سیپروفلوکساسین نیز اقدام کردیم.

بازار؛ گروه صنعت: البرز بالک به عنوان یکی از شرکت های گروه دارویی برکت در حوزه تولید مواد موثره دارویی فعالیت دارد؛ مجموعه ای که با ۳۰ مولکول و حضور موثر با ۲۰ مولکول دارویی در بازار، توانسته بخش مهمی از نیاز به واردات مواد اولیه دارویی را برطرف کند.

البرز بالک امسال نیز با توجه به نیاز کشور در حوزه داروهای آنتی بیوتیک، نسبت به افزایش ظرفیت داروی سفکسیم به ۹۰ تن در سال و تولید جدید سیپروفلوکساسین اقدام کرده است. مجموعه ای از تلاش ها در حوزه دارویی که ثمرات آن به طور حتم جلوی تکرار کمبود آنتی بیوتیک همچون پاییز گذشته را می گیرد و به افزایش عمق ساخت داخل دارو کمک می کند.

سید مهدی سجادی مدیرعامل شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه ایران فارما در خصوص آخرین دستاورد ها و برنامه های این شرکت در گفت و گو با بازار توضیح می دهد:

* درباره حضور البرز بالک در نمایشگاه ایران فارما برایمان بگویید و بفرمایید در حال حاضر چه بخشی از نیاز صنعت دارو به مواد موثره را تامین می کنید؟

البرز بالک به عنوان یکی از شرکت های اصلی تامین کننده مواد اولیه دارویی در گروه دارویی برکت شناخته می شود و با توجه به سابقه تولیدی شرکت، جزو شرکت های اصلی تامین کننده برای صنایع داروسازی به شمار می آییم.

ما البرز بالک در حدود ۳۰ مولکول دارویی تولید می کنیم که از این تعداد ۲۰ مولکول سهمی اصلی در تامین شرکت های داروسازی دارند

همانطور که می دانید صنعت تولید ماده اولیه جرو صنایع نوپا و هم گام با انقلاب اسلامی است که در حدود ۴۰ سال سابقه فعالیت دارد و اکنون بیش از ۶۰ درصد نیاز ارزی شرکت های داروسازی به مواد اولیه دارویی را تامین می کند. ما البرز بالک در حدود ۳۰ مولکول دارویی تولید می کنیم که از این تعداد ۲۰ مولکول سهمی اصلی در تامین شرکت های داروسازی دارند.

* در خصوص برنامه های توسعه محصول و تولیدات آتی البرز بالک برایمان بگویید و بفرمایید در آینده شاهد چه خبرهای خوبی از مجموعه شما هستیم؟

خوشبختانه گام های بسیار خوبی طی سالیان اخیر برای تولید مواد اولیه دارویی و توسعه سبد محصولی در مجموعه البرز بالک برداشته شده است. اکنون نیز مذاکراتی با چند کشور هدف برای صادرات بخشی از محصولات شرکت در حال انجام است که می تواند نوین بخش ارزآوری از بخشی از تولیدات البرز بالک به کشور باشد.

* برای موفقیت در حوزه صادراتی همچون تامین داخلی، نیازمند چه حمایتی از مسئولان مربوطه هستید؟

برای موفقیت در عرصه صادرات امیدواریم وزارت بهداشت به همراه بازوی خود یعنی سازمان غذا و دارو از صنعت ماده اولیه نسبت به قبل حمایتی بیشتری به خصوص در حوزه های قیمت گذاری و تخصیص ارز داشته باشد تا تولید و صادرات از یک ثبات و پایداری مناسبی برخوردار شود.

این حمایت نیز نه تنها می تواند به حیات شرکت های تولیدکننده ماده موثره کمک کند بلکه مسیر صادرات را هم برای آن ها باز خواهد کرد.

رفع نیاز آنتی بیوتیک کشور با تلاش های البرز بالک؛ تولید سیپروفلوکساسین و افزایش ظرفیت تولید سفکسیم

* برای هشتمین نمایشگاه ایران فارما چه محصولات جدیدی عرضه کرده اید؟

در نیمه دوم امسال، همانطور که در سایت کدال نیز افشا کرده ایم؛ ۲ محصول فلووکسامین و سیپروفلوکساسین را به سبد محصولات جدید البرز بالک اضافه کرده ایم و همچنین برای سال آینده هم به همین صورت برنامه ریزی کرده ایم که محصولاتی که مورد نیاز گروه و یا صنایع داروسازی است را تولید و تامین کنیم.

* پیش تر گفته بودید که با تجربه کمبودهای دارویی به ویژه آنتی بیوتیک ها، ‌ تمرکز ویژه ای بر رفع نیازهای کشور و جلوگیری از تکرار کمبود چنین دارویی برای فصل سرد سال دارید، بفرمایید در این حوزه چه اقداماتی انجام داده اید که ثمر نشسته است؟

همانطور که اشاره کردید محصول سفیکسیم که جزو داروهای اصلی تولید البرز بالک است در سال گذشته با کمبود گسترده در سطح کشور مواجه شده بود که برای جلوگیری از تکرار چنین موضوعی امسال بدون وقفه نسبت به تولید این محصول اقدام کردیم.

هرچند مشکلاتی در حوزه قیمت گذاری و حاشیه سود محصولات آنتی بیوتیک وجود دارد اما نه تنها نگذاشته ایم وقفه ای در تولید ایجاد شود بلکه براساس رسالت حرفه ای نسبت به تولید و حتی افزایش ظرفیت تولید آنتی بیوتیک سفیکسیم به ۹۰ تن در سال اقدام کرده ایم

البرز بالک این دارو را حداقل برای پنج شرکت داخلی تامین می کند و هرچند مشکلاتی در حوزه قیمت گذاری و حاشیه سود محصول وجود دارد اما نه تنها نگذاشته ایم وقفه ای در تولید آن ایجاد شود بلکه براساس رسالت حرفه ای و اخلاقی مان نسبت به تولید و حتی افزایش ظرفیت تولید آنتی بیوتیک سفیکسیم به ۹۰ تن در سال اقدام کرده ایم.

علاوه بر محصول سفیکسیم، سیپروفلوکساسین را هم در سبد محصولی به عنوان تولیدات جدید قرار داده ایم که در شاخه دیگری از گروه داروهای آنتی بیوتیک قرار دارد و اکنون در مرحله تولید و تامین است.

بر این اساس با توجه به شروع فصل سرد سال، پیش بینی و برنامه ریزی تولید کرده ایم که ثبت سفارش برای هر ۲ محصول سفیکسیم و سیپروفلوکساسین در دستور کار قرار گیرد و امیدواریم بتوانیم مسائل نقدینگی، تخصیص ارز رفع رجوع شود و بتوانیم با قدرت تولید را ادامه دهیم.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha