۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
پیشنهاد احداث برج‌های ۲۰ طبقه در گرگان| محدودیت زمین داریم
شهردار گرگان خبرداد؛

پیشنهاد احداث برج‌های ۲۰ طبقه در گرگان| محدودیت زمین داریم

گرگان- سیدالنگی، شهردار گرگان با اشاره به محدودیت‌های فیزیکی فراروی توسعه افقی این شهر گفت: با توجه با مباحث مرتبط با مهاجرت پذیری دوگانه در مرکز استان، راهکاری به جز بلندمرتبه سازی در گرگان نداریم.

سیدمحمدرضا سیدالنگی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: استمرار مهاجرت به شهرها با هدف اشتغال یا تحصیل از روستاها و شهرهای مجاور و همچنین حضور مهاجران از سایر استان‌ها سبب شده که گرگان دچار مهاجر پذیری دوگانه شود.

شهردار گرگان افزود: مهاجرپذیری دوگانه در کنار افزایش جمعیت، لزوم توسعه سکونتگاه‌ها و واحدهای مسکونی را به یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری بدل کرده است.

وی گفت: شهر گرگان به سبب عارضه های طبیعی و جنگلی در جنوب شهر و وجود اراضی زراعی حاصلخیز در سایر جهات امکان توسعه و گسترش افقی ندارد لذا چاره‌ای به جز بلندمرتبه سازی در شهر نداریم.

سیدالنگی اظهار کرد: براساس تعاریف قانونی، ۴۰ بنای بیشتر از هشت طبقه در گرگان وجود دارد که به آنها بناهای بلندمرتبه اطلاق می‌شود.

شهردار گرگان افزود: از مجموع وسعت سه هزار و ۷۰۰ هکتاری گرگان عرصه‌ای در حدود ۳۰ هکتار برای بلندمرتبه سازی به اداره کل راه و شهرسازی پیشنهاد شده است.

وی گفت: بر اساس طرح شهرداری، در مناطقی مانند پیرامون بیمارستان شهید صیاد شیرازی و عرصه‌های پنج هزار مترمربع به بالا سازه‌هایی به ارتفاع حداکثر ۲۰ طبقه و در محور ناهارخوران در عرصه‌های هزار و ۵۰۰ مترمربع سازه‌های تا ارتفاع ۱۰ طبقه پیشنهاد شده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha