۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
برنامه هفتم مبتنی بر اسناد بالادستی است| ساز و کار رسیدگی به برنامه کمیسیون محور بود
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه:

برنامه هفتم مبتنی بر اسناد بالادستی است| ساز و کار رسیدگی به برنامه کمیسیون محور بود

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه برنامه ۵ ساله مهمترین سند پیشرفت کشور است، گفت: ساز و کار رسیدگی به برنامه کمیسیون محور و بر مبنای کار کمیته های تخصصی بود.

به گزارش بازار، ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از گزارش کمیسیون متبوعش، گفت: برنامه ۵ ساله مهم ترین سند کشور برای پیشرفت است، این برنامه مبتنی بر اسناد بالادستی است و این اسناد در قانون اساسی که میثاق دینی و ملی ما است به صراحت آمده به این معنا که برنامه باید مبتنی بر شرع مقدس اسلام باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه باید بر اساس اصل ۴ قانون اساسی و بر اساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری باشد، ادامه داد: این برنامه باید منطبق با سیاست ها و فرماین مقام معظم رهبری باشد.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید نصب العین ما قرار گیرد، افزود: از دولت انقلابی و مردمی که لایحه تقدیمی را بر اساس سرفصل های سیاست های کلی ابلاغ کردند و همین انتظار از آنها می رفت قدردانی و تشکر می کنم، همچنین از همراهی همکاران و دولت در رسیدگی به لایحه که با سعه صدر حضور پیدا کردند تشکر می کنم.

عزیزی با اشاره به اینکه در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم هر زمان که دولت وقت درخواست کرد، حتی اگر بیش از یک بار بود این وقت در اختیار نماینده دولت قرار گرفت، یادآور شد: ساز و کار رسیدگی به برنامه، کمیسیون محور و بر مبنای کار کمیته های تخصصی بود به این معنا که از هر کمیسیون ۳ عضو انتخاب شده اند که این ۳ نفر مسئولیت کمیته های مربوطه را برعهده داشتند؛ منشأ این کمیته ها نیز اصلاح ماده ۱۸۰ آیین نامه داخلی مجلس است.

وی در تشریح این ساز و کار به بیان مثالی پرداخت و گفت: در کمیته اقتصادی مباحث اقتصادی، مالیاتی و بانکی مورد بحث قرار گرفت که بخشی از آنها بر عهده دکتر پورابراهیمی و بخش دیگر برعهده آقای بحرینی بود، همچنین در کمیته انرژی بخشی از کار برعهده آقای ورناصری و بخش دیگر با آقای مالک شریعتی و سنگدوینی بود، همچنین در کمیته کشاورزی آقای رشیدی مسئول امور کشاورزی و آقای جعفری عهده دار موضوعات مربوط به آب و خانم رفیعی به موضوعات محیط زیست رسیدگی کرد.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha