۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
بستری و درمان مددجویان کمیته امداد دارای بیماری خاص رایگان شد

بستری و درمان مددجویان کمیته امداد دارای بیماری خاص رایگان شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از کاهش ۱۵ درصدی هزینه فرانشیز بیمه درمانی برای بیماران صعب العلاج خبر داد و گفت: اکنون هزینه بستری و درمان این بیماران رایگان شده است.

به گزارش بازار، سیدمرتضی بختیاری اظهار داشت: اکنون همه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار دارند که به حدود پنج میلیون نفر می‌رسند و سهم تعهدات سازمان بیمه سلامت برای فرانشیز خدمات سرپایی در همه مراکز ۸۵ درصد است در حالی که پیش از این ۷۰ درصد بود.

وی یادآور شد: سال گذشته در شورای عالی بهداشت مصوبه گرفتیم و در دولت تصویب شد تا فرانشیز درمان بیماران سرپایی به ۱۵ درصد کاهش یابد و بیماران بستری و صعب‌العلاج نیز رایگان درمان شوند که در سال جاری این مصوبه اجرایی شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره درمان رایگان مددجویان تاکید کرد: البته تلاش می‌کنیم هزینه‌های جانبی درمان و بستری هم برای مددجویان رایگان شود که با همکاری دولت و وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

۷۹ هزار و ۶۹۷ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج رنج می‌برند

بختیاری اظهار داشت: ۷۹ هزار و ۶۹۷ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج رنج می‌برند که از این تعداد هفت هزار و ۶۸۵ نفر جزو بیماران خاص شامل بیماری‌های ام‌اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و پیوندی هستند.

وی افزود: ۷۲ هزار و ۱۲ بیمار صعب‌العلاج نیز از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند هستند که همه خدمات بیماران صعب‌العلاج و خاص تحت پوشش این نهاد با اولویت ارائه خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: این خدمات در سرفصل‌های کلی خدمات پاراکلینیک، فرانشیز و مابه‌التفاوت خدمات بیمه‌ای، خدمات غیر تعهد بیمه پایه، دارو و تجهیزات، خدمات جانبی درمان و لوازم مصرفی دسته‌بندی می‌شود.

بختیاری افزود: کمک هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و تجهیزات توانبخشی اعضای مصنوعی، عصا، تشک، تخت و دندانپزشکی از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

سال ۱۴۰۱ در موضوع بیماران صعب‌العلاج، مجلس شورای اسلامی موضوع تشکیل صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج زیر نظر وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت را تصویب کرد تا خدماتی که بیمه پایه و تکمیلی پوشش نمی‌دهند را دربرگیرد. از همین رو برای تسهیل عضویت مددجویان مشمول در صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج، اقدامات لازم انجام شده است تا خدمات بهتری متناسب با ضوابط و مقررات دریافت کنند.

به جز ظرفیت‌هایی که دولت در سازمان‌های بیمه‌گر برای کمک به این بیماران درنظر گرفته است، کمیته امداد امام خمینی (ره) به همراه شورای عالی بیمه، فرانشیز بستری مددجویان کمیته امداد را با نظام ارجاع رایگان و خدمات دارو و لوازم مصرفی سهم بیمار را در مراکز دولتی برای همه مددجویان کمیته امداد در تعهدات سازمان بیمه سلامت لحاظ کرده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha