۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور برای ساماهی مرز باشماق اختصاص یافت
استاندار کردستان:

۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور برای ساماهی مرز باشماق اختصاص یافت

سنندج – زارعی کوشا، استاندار کردستان با بیان اینکه مرز باشماق از مهمترین ظرفیت ‌های استان است، از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور برای ساماندهی این مرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: دستور کار جلساتی که متناسب با اولویت ‌ها و ضرورت‌ ها طبق کارهای کارشناسی ‌شده و هدفمند باشد، منتج به نتیجه خواهد شد.

وی یکی از مهمترین اولویت های دولت در استان را تسریع ساماندهی مرز باشماق عنوان کرد و گفت: پروژه ساماندهی این مرز در سال ۹۹ کلنگ زنی شده و مستلزم تملک اراضی و اعتبار قابل توجه بود که فقط هزینه تملک، از کل اعتبار ساماندهی پیش بینی شده بیشتر بود.

زارعی کوشا با اشاره به اقدامات صورت گرفته، بیان کرد: خوشبختانه برای اتمام این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان مصوبه سفر رییس جمهور تخصیص یافته است و این گره بازشد.

وی با بیان اینکه مرز باشماق از مهمترین ظرفیت‌ های استان کردستان است و ساماندهی آن جزو اولویت‌ های توسعه‌ ای محسوب می‌ شود، گفت: با جدیت تمام به دنبال ساماندهی این مرز هستیم چرا که از نظر میزان ترانزیت یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور است.

وی اجرای طرح ساماندهی باشماق را مستلزم مشارکت گمرک و راهداری و دیگر دستگاهای مربوطه برشمرد و گفت: مسائل و مشکلات بین گمرک و راهداری در مرزها فقط مختص به کردستان نیست و سایر استان‌ های مرزی نیز این مشکلات و مباحث را دارند که به سیاست‌ های کلان ارتباط دارد که در این دستگاه ‌ها بایستی اتخاذ شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: رویکرد مسئولان کشوری با رایزنی‌ های مستمر، حل مشکلات مرز باشماق است که هم اکنون بخش بزرگی از این موانع برطرف شده است.

زارعی کوشا با اشاره به فرایندهای پایانه ‌های مرزی، اظهار کرد: تمامی موضوعات و مسائل استانی بر حسب وظیفه در سطح شهرستان، استان و کشوری باید مشخص و جمع بندی شود تا از این ظرفیت به بهترین شکل بهره‌مند شدیم.

وی از همراهی خوب تجار در مرز باشماق و موکب ‌داران اربعین در میزبانی از زائران قدردانی کرد و گفت: مرز باشماق به عنوان گذرگاه اربعین جدا از مولفه‌ های معنوی، یک محور برای توسعه استان است و این ظرفیت می ‌تواند فرصت بی بدیلی برای کردستان باشد.

شایان ذکر است در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای احداث سایت دائمی نمایشگاه‌ های بین المللی استان کردستان، گزارش اجرای طرح جامع ساماندهی مرز بین المللی باشماق مریوان، گزارش مربوط به پیشگیری از وقوع بحران و حوادث غیر مترقبه در مرز بین المللی باشماق ارائه شد و از کتاب سرمایه گذاری (مشارکت عمومی و خصوصی در شهرداری‌ها) تالیف دکتر آرش اسماعیل نسب رونمایی شد.

کد خبر: ۲۴۴٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha