۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
افزایش قیمت و کمبود تایر با ادعای پاسخگو بودن تولید داخل همخوانی ندارد
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش قیمت و کمبود تایر با ادعای پاسخگو بودن تولید داخل همخوانی ندارد

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در دو حوزه روغن موتور و لاستیک همواره در کشور با حاشیه‌هایی درگیر هستیم که علت این موضوع را باید در انحصار برخی مجموعه‌ها در تولید جستجو کرد.

به گزارش بازار، علی جدی درباره گرانی لاستیک در بازار، گفت: لاستیک یکی از کالاهایی است که مانند روغن موتور برای آن حاشیه بازاری ایجاد شده و دلالان در این زمینه فعال هستند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ۲ حوزه روغن موتور و لاستیک همواره در کشور با حاشیه‌هایی درگیر هستیم که علت این موضوع را باید در انحصار برخی مجموعه‌ها در تولید جستجو کرد، این انحصار موجب شده که وزارت صمت نتواند وظیفه حکمرانی خود را به درستی انجام دهد.

وی اضافه کرد: در این حوزه باید تولیدکنندگان داخلی نیاز بازار را تامین و به عبارتی بازار را تنظیم و شرایط را رقابتی کنند یا وزارت صمت در تنظیم بازار از محل واردات تعلل نکند تا مردم به دردسر نیافتند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی مشکلات حوزه لاستیک و روغن موتور، تصریح کرد: تولیدات انحصاری در این دو حوزه و محدودیت واردات موجب شده در تنظیم بازار این کالاها با اُفت و خیزهایی روبه‌رو شویم که برای رفع این مشکل وزارت صمت باید جدی‌تر ورود کند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ظرفیت تولید لاستیک خودروهای سبک و سنگین در داخل کشور، توضیح داد: هر چند براساس گزارش‌های ارائه شده، ادعا می‌شود که تولید داخل توان پاسخگویی به نیاز بازار را دارد و حتی ورود سرمایه‌گذار جدید به این حوزه توجیه اقتصادی ندارد اما باید به این نکته اشاره کرد که اگر تولید داخلی پاسخگوی نیاز بازار است چرا افزایش قیمت و کمبود لاستیک رخ داده است.

کد خبر: ۲۴۴٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسنی IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      0 0
      ازناتوانی مسئولین وزارت صمت ، دلالان جولان می‌دهند.
    • افشین آزادسادات IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      0 0
      بسم تعالی با عرض سلام خدمت بزرگوران و مسئولین محترم کشور اگه تولید لاستیک بصورت محدود تولید میشه همیشه یه راهی است مواد اولیه برای تولید به میزان نیاز کشور خرید بشه و از خرید محدود میشه تولید به روش سلسه مراتب بیشتر از ماه های گذشته میتوانیم رکورد بزنیم تحلیگرای عزیز کشورمون بیشتر از من متوجه موضوع هستن پس لطفا هر سوالیو مطرح گفتگو نکنیم وقت طلاست بیاییم وقتمونو با ارزشتر در میان هم مطرح کنیم پاینده باد ایران ??????????????????????? ??????????????????????? ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤