۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
معادن زئولیت بِرند سمنان است | «فرآوری و ارزش افزوده» خلاء تولیدات معدنی ایران
مشاور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت:

معادن زئولیت بِرند سمنان است | «فرآوری و ارزش افزوده» خلاء تولیدات معدنی ایران

سمنان- مشاور معدنی وزیر صمت با بیان اینکه زئولیت یکی از برند های معدنی سمنان است، گفت: کشورهای آفریقایی مانند آفریقای جنوبی علاقمند به زئولیت ایران و محصولات مشابه معدنی هستند. 

به گزارش خبرنگار بازار، مجید پور مقدم صبح چهارشنبه در هشتمین کنفرانس زئولیت به میزبانی دانشگاه صنعتی سمنان با بیان اینکه ایران اسلامی به لحاظ کیفیت و ذخایر زئولیت رتبه بالایی دارد، ابراز کرد: به لحاظ تولید و ارزش افزوده نقاط ضعفی وجود دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری این کنفرانس ها و استفاده از تجربیات دانشمندان ملی و بین المللی بتوانیم در راستای ارزش افزوده حرکت کنیم، افزود: رفرنس های جهانی روی زئولیت ایران تاکید دارند.

مشاور وزیر صمت با بیان اینکه کشورهای آفریقایی خصوصا آفریقای جنوبی علاقه مند به زئولیت سمنان هستند، تاکید داشت: متاسفانه خلاء موجود، فرآوری و ارزش افزوده است که امیدواریم بتوانیم با دانش و بومی سازی این خلاء را پر کنیم.

پورمقدم با اشاره به ثبت ملی و جهانی گچ سمنان و شناخته شدن آن به عنوان برند ایران در عرصه بین المللی بیان داشت: سلستین، آمیتیست، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و زئولیت سمنان نیز در دستور کار برند سازی هستند

یکی از مهمترین کاربردهای زئولیت در صنعت غذا و در بخش کشاورزی است

وی با بیان ایکه زئولیت سمنان در راه بین المللی شدن بوده و تشکیل اوپک زئولیت هم در دستور کار است که تلاش می کنیم دبیرخانه اوپک زئولیت هم در ایران ایجاد شود، ابراز داشت: گردشگری معدنی نیز در استان سمنان سوابق درخشانی دارد که برای آن نیز در حال برنامه ریزی هستیم .

فرناندو بورساتو رئیس انجمن بین المللی زئولیت نیز گفت: یکی از مهمترین کاربردهای زئولیت در صنعت غذا و در بخش کشاورزی است که می تواند باعث غنی سازی خاک و افزایش تولید محصولات کشاورزی شود همچنین برگزاری این گونه کنفرانس ها ارتباطی بین دانشگاه و صنعت است و تبادل نظرهایی که در این کنفرانس ها انجام می شود بسیار مفید خواهد بود .

فرناندو بورساتو رئیس انجمن بین المللی زئولیت طبیعی که از کشور برزیل میهمان این کنفرانس دو روزه است درباره سفر خود به ایران و شهر سمنان گفت : اولین بار است که به خاورمیانه و ایران سفر کرده و حسی که در این محیط وجود دارد، که اینجا را مانند خانه خود می داند.

به گزارش بازار، هشتمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران در دانشگاه سمنان در حال برگزاری است.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha