۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
جذب بیش از ۵ هزار معلم در شهرستان‌های تهران از طریق ماده ۲۸

جذب بیش از ۵ هزار معلم در شهرستان‌های تهران از طریق ماده ۲۸

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: ۳ هزار و ۱۸۱ نفر در حوزه ابتدایی و یک هزار و ۸۹۸ نفر در دوره متوسطه و کار دانش از طریق ماده ۲۸ آزمون استخدامی برای امسال جذب شدند.

به گزارش بازار، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست خبری که پیش از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که در مقطع ابتدایی در فصل تابستان انجام شد توانمندسازی معماران خشت اول بود که تمامی معلمان پایه اول از دوره‌های مختلف آموزشی بهره‌مند شدند و معلمان پایه اول دوره توانمندسازی آموزش‌های بازی محوری را گذراند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نیروی انسانی، گفت: ۳ هزار و ۱۸۱ نفر در حوزه ابتدایی و یک هزار و ۸۹۸ نفر در دوره متوسطه و کار دانش از طریق ماده ۲۸ آزمون استخدامی برای امسال جذب شدند که تا حد زیادی کمبود نیرو را جبران کرده و نیروی دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان نیز به جمع اضافه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در رابطه با بازنشستگی فرهنگیان بیان کرد: در سال تحصیلی پیش رو ۵ هزار و سیصد نفر از همکاران به بازنشستگی نایل شدند، که با پیگیری هایی که انجام شد تعدادی از همکاران در قالب خرید خدمات با مجموعه ادامه همکاری دادند و تعدادی نیز قطع همکاری کردند.

بهرامی با بیان اینکه شهرستان های استان تهران پرتراکم می باشند افزود: میزان تراکم دانش آموزی در استان براساس آخرین میزان ثبت نام ۳۲.۱۶ می باشد که با استاندارد کشور فاصله زیاد دارد، در حوزه ثبت نام کتاب در کشور آمار خوبی داریم از خانواده‌هایی که هنوز ثبت نام نکردند اقدام به ثبت نام کنند تا مهر خوب و با نشانی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان های استان بیش از یک میلیون دانش آموز داریم که از این بین ۱۳۰ هزار دانش آموز یعنی حدود ۱۳ درصد کل دانش آموزان اتباع هستند و تراکم دانش آموزان اتباع در جنوب شرق و شرق استان تهران بیشتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه مرکز جامع آموزش سوادآموزی شهرستان ملارد در مهر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در اول مهر ۲۷۰۰ مدرسه از تجهیزات مختلف ورزشی، بهداشتی و سلامت با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان بهره‌مند خواهند شد که در این راستا یک هزار اتاق سلامت تجهیز شد.

بهرامی با بیان اینکه در فصل تابستان تمرکز برنامه‌ها در حوزه پرورشی بود، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی اردویی برای دانش آموزان، در طول تابستان تمامی کانون‌ها و اردوگاه‌های شهرستان‌های استان تهران خالی از دانش آموز نبود و حضور دانش آموزان در اردوگاه‌های دانش آموزی پررنگ‌تر بود.

وی افزود: در حوزه آموزش متوسطه تقویت پژوهشسراها در دستور کار قرار داشت چرا که اعتقاد داریم دانش آموزان نخبه می‌توانند برای پیشرفت و توسعه از پژوهشسراها و امکانات آن بهره‌مند شوند، در سال گذشته شهرستان‌های استان تهران رتبه اول توسعه سنواتی را کسب کرد یعنی تعدادی زیادی از دانش آموزان که قصد تحصیل در رشته نظری را داشتند با مشورت هدایت واحد مشاوره به رشته کار دانش و فنی حرفه‌ای معرفی شدند.

کد خبر: ۲۴۴٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha