۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
انجام هزار پرواز به نجف و بغداد در اربعین| پارک یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در مرزها
رئیس ستاد مرکزی اربعین:

انجام هزار پرواز به نجف و بغداد در اربعین| پارک یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در مرزها

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه بیش از هزار پرواز در ایام اربعین به مقصد نجف و بغداد از فرودگاه‌های کشور انجام شد، گفت: استفاده از خودروهای شخصی توسط زائرین حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار، سید مجید میراحمدی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد مرکزی اربعین، با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی و تسهیل راهپیمایی اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها، موجب شد که خدمات اسکان و تغذیه اربعین نیز افزایش پیدا کند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین از ایجاد کمیته خدمات و تسهیلات اربعین در عراق خبر داد که این کمیته‌ها به منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب رفاهی و خدماتی برای زوار در آن سوی مرز (سایه‌بان، مه‌پاش، توسعه گیت‌های ورودی به عراق، آسفالت پارکینگ عراق در مهران) ایجاد شدند.

میراحمدی همچنین گفت: استفاده از خودروهای شخصی توسط زائرین حدود ۳۰ درصد افزایش یافت و پارکینگ‌های مناسبی در مرزهای منتهی به عراق پیش‌بینی شد که بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو از پارکینگ‌ها استفاده کردند.

معاون وزیر کشور با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته ستاد مرکزی و کمیته‌های ۱۸گانه در اربعین ۱۴۰۲، تصریح کرد: ۲ جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور رئیس جمهور و معاون اول تشکیل شد. همچنین ۲۹ جلسه ستاد مرکزی اربعین برگزار شد که ۲۶۳ مصوبه، ابلاغیه و پیگیری مجدانه از دستگاه ها و نتایج این جلسات بود.

میراحمدی در ادامه از بکارگیری بیش از ۵۰ هزار نفر از نیروهای فراجا و ارائه خدمات شبانه روزی آنان خبر داد و افزود: پلیس گذرنامه نیز در این مدت در حال خدمت شبانه‌روزی به زوار اربعین بود.

معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور با اشاره به افزایش خدمات پوشش بیمه‌ای نسبت به سنوات قبل، افزود: درمان زائرین در مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در کشور عراق و به صورت رایگان انجام شد و هزینه‌ای از زوار دریافت نشد.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری برای انتقال زوار از پایانه‌های مرزی به شهرهای عراق و کمک به حمل و نقل عمومی در آن سوی مرز اختصاص داده شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به افزایش ظرفیت حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای نسبت به سنوات قبل، گفت: ۲۰ هزار و ۹۶۲ پرواز با ۳۷۹ هزار و ۳۱۹ مسافر انجام شد. همچنین قطارها به ۸۶۳ رام افزایش یافت و بیش از ۴۰۰ هزار مسافرت توانستند به صورت ریلی جابه‌جا شوند و بیش از ۵۰ هزار سفر با اتوبوس و مینی‌بوس نیز به سمت مرزها انجام گرفت.

میراحمدی یادآور شد: بیش از هزار پرواز به مقصد نجف و بغداد از فرودگاه‌های کشور صورت گرفت.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری برای انتقال زوار از پایانه‌های مرزی به شهرهای عراق و کمک به حمل و نقل عمومی در آن سوی مرز اختصاص داده شد.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد بسترهای مناسب برای تردد مناسب زوار خارجی، بیان داشت: اتباع پاکستان توانستند از مرزهای ریمدان و میرجاوه وارد کشور شده ‌و به سمت عراق بروند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) از اعزام ۱۰هزار نفر از محله‌های کم برخوردار و تیم منتظران ظهور به زیارت اربعین خبر داد.

کد خبر: ۲۴۳٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha