۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
معماری بافت تاریخی گرگان در ساخت و سازها با مشوق حمایت شود
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان:

معماری بافت تاریخی گرگان در ساخت و سازها با مشوق حمایت شود

گرگان- ساوری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: در ساخت و سازها به معماری به بافت تاریخی شهر گرگان توجه شود و شهرداری مشوق های لازم را برای توسعه این کار داشته باشد.

محمد جواد ساوری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گرگان یک شهر تاریخی است و باید از این بافت حمایت و صیانت شده و تلاش کنیم که نوع سازه بافت تاریخی این شهر گسترش یاید.

وی با بیان اینکه درحوزه ساخت و ساز طوری اعمال نشده که بافت تاریخی شهر دیده شود، خاطرنشان کرد:چطور می شود کشوری مانند عمان یکی ازلوکیشن های گردشگری آن نوع معماری است اما در کشور ما این مساله مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردگشگری گلستان با بیان اینکه باید شرایط را فراهم کنیم که نوع سازه تاریخی شهر را بسط و گسترش دهیم، متذکر شد: ما از شهردار و شورای شهر خواستیم که برای صدور پروانه قوانین و مشوق هایی در نظر گرفته شود که در ساخت و سازها به بافت تاریخی شهر توجه بیشتری شده و نمای ساختمان طوری کار شود که تداعی بافت سنتی شهر باشد.

ساور یادآور شد: ظرفیت های توریستی در بافت تاریخی برای بسیاری جذاب است و از معافیت هایی که شهرداری می تواند اعمال کند مشوق های در نظر گرفته شود که ساخت و سازها به این سو کشیده شود.

وی تاکید کرد: همه باید کمک کنیم تا بتوانیم این بافت را حفظ کرده و فرهنگ سازی برای این اقدام انجام شود، امیدوارم بتوانیم بنیانگذار یک کار ائتلافی و رقم زننده اتفاقات خوبی در حوزه ساخت و ساز باشیم.

کد خبر: ۲۴۳٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha