۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
۵۷۰۰ هکتاز زمین های کشاورزی استان سمنان زیر کشت انگور است 
مدیرکل تعاون روستایی استان سمنان در گفتگو با بازار:

۵۷۰۰ هکتاز زمین های کشاورزی استان سمنان زیر کشت انگور است 

سمنان- خالقی مدیرکل تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه پنج هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی این استان تحت کشت انگور قرار دارد، گفت: شاهرود بیشترین تولید انگور استان را دارد. 

محمد علی خالقی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه انگور یکی از شاخص ترین محصولات باغی استان سمنان محسوب می شود، تاکید کرد: پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت کشت این محصول استراتژیک قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲۲ هزار تن انگور از باغات استان سمنان برداشت می شود، ابراز کرد: کیفیت انگور تولیدی استان نسبت به سال های قبل ارتقا پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه بخش عمده محصول انگور استان به صورت تازه خوری عرضه می شود، تاکید کرد: ۲۵ الی ۳۰ هزار تن انگور استان به سردخانه برده و انبار می شود.

خالقی با بیان اینکه ۱۰ هزار تن انگور به صورت سالانه از استان سمنان صادر می شود، بیان داشت: انگور درجه دو و سه با قیمت گذاری مناسبی که امسال صورت گرفته، می تواند به کارخانه های صنایع تبدیلی مانند کنستانتره ارسال شود.

وی با بیان اینکه محصولات باغی درجه سه در کنستانتره توحید شاهرود به محصول تبدیل می شود، گفت: این کارخانه شش هزار تن در سال ظرفیت تولید دارد.

مدیرکل تعاون روستایی استان سمنان بیان کرد: امسال پیش بینی می شود که شش هزار تن محصول انگور از باغداران منطقه شاهرود خریداری و به کنستانتره تبدیل شود.

خالقی گفت: انگور درجه سه کشاورزان استان برای تحویل به کارخانه کنستانتره کیلوگرمی ۹ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

وی با بیان اینکه تولید، صادرات و اشتغال ویژگی تبدیل محصول انگور به کنستانتره است، گفت: این کارخانه توان تولید کنستانتره از انواع انگور شامل انگور سیاه، انگور سفید، سیب، خرما، زردآلو، هلو و ... دارد.

مدیرکل تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه روسیه و ترکیه مشتریان اصلی کنسانتره شاهرود هستند، تاکید داشت: یک هزار و ۷۰۰ تن کنستانتره به ارزش یک میلیون دلار از کارخانه کنستانتره شاهرود صادر می شود.

کد خبر: ۲۴۳٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha