۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۱
تدبیر ارزی بانک مرکزی در اربعین وابستگی به دلار را کاهش داد
نماینده مردم نجف آباد در مجلس:

تدبیر ارزی بانک مرکزی در اربعین وابستگی به دلار را کاهش داد

اقدام بانک مرکزی در تخصیص دینار به جای دلار برای زوار اربعین اقدامی فوق العاده در راستای کاهش وابستگی به دلار بود.

به گزارش بازار، ابوالفضل ابوترابی؛ نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بانک مرکزی امسال برای تامین ارز مورد نیاز زوار اربعین به جای دلار از دینار استفاده کرد که اقدامی فوق العاده در راستای کاهش وابستگی به دلار بود.

وی افزود: جایگزین کردن دینار به جای دلار برای ارز اربعین در واقع اقدامی برای پایان دادن به آقایی دلار در مبادلات است که در موارد مشابه نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عدم استفاده از دلار برای تامین ارز مورد نیاز زوار اربعین باعث شد تا منابع ارزی ما در بحث دلار و یورو تحت تاثیر قرار نگیرد و با محدودیت مواجه نشود.

ابوترابی گفت: اگر برای تامین ارز مورد نیاز زوار اربعین همچون سال‌های گذشته از دلار استفاده می‌شد ما شاهد محدودیت در منابع ارزی خود در حوزه دلار و برهم خوردن بازار و افزایش قیمت و تورم ناشی از افزایش قیمت دلار بودیم؛ اما امسال این مسئله با تدبیر بانک مرکزی مدیریت شد.

وی افزود: همچنین این اقدام بانک مرکزی باعث تقویت پول دو کشور ایران و عراق می‌شود. به طور کلی مبادلات ایران و عراق که در سطح گسترده‌ای در حال انجام است با پول دو کشور انجام می‌شود و همانطور که گفتم تقویت پول دو کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امسال همچنین امکانی طراحی شده بود که زوار پس از ثبت نام در سامانه سماح در کمترین زمان ممکن و با عزت و احترام ارز مورد نیاز خود را با مراجعه به شعب تعیین شده دریافت می‌کردند و ما دیگر شاهد تشکیل صف‌های طویل در مکان‌های نامناسب برای دریافت ارز اربعین نبودیم.

ابوترابی تصریح کرد: نکته مهم دیگر اینجاست که دینار عراق با قیمت مناسب در اختیار زوار اربعین قرار گرفت و به دلیل افزایش تقاضا شاهد نوسان در نرخ دینار عراق در بازار غیررسمی هم نبودیم.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha