۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
نحوه محاسبه آب‌بهای مصارف بالای الگوی اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی
مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آب‌ و آبفای کشور اعلام کرد

نحوه محاسبه آب‌بهای مصارف بالای الگوی اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آب‌و آبفای کشور گفت: درصورتی که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مصارف بالاتر از الگو داشته باشند، صرفا آب‌بهای بالای الگو را پرداخت می‌کنند.

به گزارش بازار، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بنابر قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، مشمول معافیت از پرداخت هزینه بهای قبوض آب، برق و گاز مشروط بر رعایت الگوی مصرف می‌شدند. در قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بهای برق مشترکان در سقف مصرف ۵۰ درصد الگوی مصرف و بهای آب تا سقف ۳۰ درصد الگوی مصرف به طور کامل رایگان و برابر با صفر محاسبه می‌شد. این قانون در بودجه سال ۱۴۰۲ اصلاح شد و با حذف محدودیت‌های درصدی، اکنون افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف از آب رایگان برخوردار می‌شوند.

علی سیدزاده مدیرکل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور در این خصوص گفت: به استناد بند ل تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ صورتحساب خدمات آبرسانی و دفع فاضلاب برای مشترکانی که مددجوی کمیته امداد و بهزیستی هستند در صورتی مصرف آن‌ها پایین‌تر از الگوی مصرف و یا برابر الگوی مصرف باشد، صفر منظور خواهد شد.

وی ادامه داد: درصورتی که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مصارف بالاتر از الگو داشته باشند مصارف آن‌ها به دو دسته تا الگو و بالاتر از الگو تقسیم می شود و آب بها و کارمزد دفع فاضلاب بخشی از مصرف که پایین‌تر از الگو است صفر محاسبه خواهد شد و این دسته از مشترکان صرفا ملزم به پرداخت آب‌بها و کارمزد دفع فاضلاب مصارف بالاتر از الگوی خود خواهند بود.

‌سیدزاده گفت: از جمله تسهیلات دیگری که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به استناد جزء (۲) بند «چ» ماده (۸۰) قانون برنامه ششم توسعه از آن برخوردارند معافیت از پرداخت هزینه‌های انشعابات آب و فاضلاب است. افراد تحت پوشش (مددجویان) کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و خیرین مسکن‌ساز برای هر کدام از افراد تحت‌پوشش نهادها و سازمان‌های حمایتی از پرداخت هزینه‌های انشعابات آب و فاضلاب برای واحدهای مسکونی اختصاص‌یافته به آنان، براساس الگوی مصرف اعلامی وزارت راه و شهرسازی، فقط برای یک‌بار معاف خواهند بود.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha