۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
تورم به مدت طولانی در اروپا ماندگار می‌شود
رئیس بانک مرکزی اروپا:

تورم به مدت طولانی در اروپا ماندگار می‌شود

رئیس بانک مرکزی اروپا از افزایش دوباره نرخ بهره خبر داد و تاکید کرد که تورم به مدت طولانی در قاره سبز ماندگار خواهد بود.

به گزارش بازار، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در دوباره افزایش داد که دهمین افزایش متوالی در چند وقت اخیر است که گفته می‌شود برای مبارزه با تورم و کاهش قیمت‌ها انجام می‌شود. این بار نیز نرخ بهره را با ۲۵ صدم درصد افزایش، ۴ درصد تعیین کرد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در سخنرانی اعلام کرد که اگرچه افزایش نرخ بهره باعث کاهش تورم شده، اما انتظار ما این است که این گرانی به مدت طولانی در قاره اروپا خواهد ماند.

لاگارد در عین حال از اقدام افزایش نرخ بهره هم دفاع کرد و گفت: این اقدام توانست به برنامه کوتاه مدت ما را در مهار تورم کمک کند که می‌تواند تورم را به دو درصدی که هدف میان مدت ما بود برساند و نشان می‌دهد که سیاست افزایش نرخ بهره برای مهار تورم در زمان مناسب خود صورت گرفته است.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه در یک شرایط حساس چنین تصمیمی را گرفت این در حالی است که قیمت‌ها هنوز بالا می‌روند و نرخ بهره به دوبرابر رقم پیش بینی قبلی رسیده است، و فعالیت‌های اقتصادی تحت تاثیر بالا رفتن هزینه تسهیلات بانکی به شدت دچار چالش شده است از سوی دیگر اوضاع اقتصاد چین هم روی وضعیت اقتصادی دنیا تاثیر گذاشته است.

لاگارد در جلسه سخنرانی روز پنجشنبه اعلام کرد: اکنون نرخ بهره به بیشترین میزان خود رسیده است و می‌تواند تورم را در این کشور به مدت زمان طولانی در این همین حد نگه دارد. اما برای برای مهار تورم و عقب نشینی قیمت‌ها نیاز به مشارکت جدی داریم.

رئیس بانک مرکزی اروپا پیش بینی خود از رشد اقتصادی اروپا را کاهش داد و نگاه خوش بینانه‌ای نسبت به تورم در این قاره سبز ندارد و لاگارد در این سخنرانی هم به آن تاکید کرده و گفت تورم به کندی به هدف پیش بینی شده ما که دو درصد است پیش می‌رود.

لاگارد گفت: پیش بینی می‌شود که تورم امسال ۵.۶ درصد و سال آینده ۳.۲ درصد و در سال ۲۰۲۵ به رقم ۲.۱ درصد برسد.

کد خبر: ۲۴۳٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha