۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
بازارچه موقت مرز «هه نگه ژال» شهرستان بانه بازگشایی شد
بعد از سالها انتظار؛

بازارچه موقت مرز «هه نگه ژال» شهرستان بانه بازگشایی شد

سنندج – طی مراسمی و با حضور استاندار کردستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، بازارچه موقت مرزی هه نگه ژال شهرستان بانه بعد از سالها، بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در حاشیه بازگشایی معابر مرزی شهرستان بانه گفت: بازگشایی معابر موقت مرزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی مرزنشینان دارد.

زارعی کوشا بازگشایی این مرز را مایه خیر و برکت برای منطقه عنوان کرد و گفت : توسعه مناطق مرزی و بازگشایی معابر مذکور در راستای رونق اقتصادی، مطالبه به ‌حق مردم عزیز شهرستان بانه است.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته این ظرفیت تعطیل شد و جایگزینی هم برای آن تعبیه نشد، ادامه داد: با تعطیلی این بازارچه شرایط نابسامانی از لحاظ اقتصادی و نیز کنترل و مدیریت مرز در این منطقه حاکم شد، لذا امیدواریم با بازگشایی مجدد آن شاهد شکوفایی اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مرزنشینان غیرتمند باشیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه بازگشایی گذرگاه مرزی گله سوره و بازارچه سیف هم در برنامه و دستور کار قرار دارد، افزود: در شهرستان‌های مریوان و سروآباد نیز با توجه به ظرفیت های موجود این گذرگاه‌ها را فعال خواهیم کرد تا مرزنشینان با تکیه برتوانایی خود، از مواهب خدادادی مرز بهره‌مند شوند.

زارعی کوشا تصریح کرد: سند بالادستی ما برای این خدمت فرمایش و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری برای خدمت به مرزنشینان و رفع مشکلات مردم این منطقه، توانمندسازی و بی‌ نیازی آنان از لحاظ اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در تلاشیم شرایط ۱۰۰درصد قانونی و رسمی برای مبادلات ارزی ایجاد شود که دیگر نیازمند گذرگاه و بازارچه نباشیم، اظهار کرد: قطعا بازگشایی این گذرگاه اقدامی موقتی تا فراهم نمودن شرایط ایده‌آل است.

زارعی کوشا با اشاره به بیان مکرر مشکل معابر کولبران و مرزنشینان و انتقال آن به مسئولین کشوری در جلسات متعدد، عنوان کرد: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان کردستان در بازدید از نقاط مرزی در جریان مشکلات و مطالبات مرزنشینان قرار گرفت و همواره بر رفع دغدغه ساکنان مناطق مرزی جهت دستیابی به عدالت اقتصادی و معیشتی تاکید ویژه داشتند.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار مرزنشینان در حفظ مرزهای کشور و اینکه مرز ناموس یک مملکت است در حفظ آن باید با دل و جان و مقتدرانه کوشید، ادامه داد: مرزنشینان ما مرزبانان غیرتمند در طول تاریخ و دفاع مقدس بوده اند.

وی از رییس جمهور، رییس قوه قضاییه، معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور و دیگر مسئولان که با هماهنگی در سطح ملی و استانی، شورای تامین، شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان شهرستان که با اهتمام دلسوزانه و تعهد قابل تحسین برای ساماندهی مرزنشینان و تحقق این امر دلسوزانه با مساعدت پای کار آمدند و همراهی کردند، قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۴۳٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha