۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
شاخص CPI و تأثیر آن بر تورم و مارکت
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

شاخص CPI و تأثیر آن بر تورم و مارکت

زینلی کارشناس بازارهای مالی گفت: پیامدهای افزایش نرخ بهره، سرکوب مجدد بازارهای سرمایه‌گذاری مانند طلا، سهام و رمزارزها می باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: مهدی زینلی کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در خصوص اقتصاد کلان و شاخص بهای مصرف کننده (CPI) ابراز داشت: شاخص CPI به زبان ساده یعنی شاخص تورم مصرف کننده که آپدیت این شاخص در روز چهارشنبه توسط اداره آمار کار آمریکا منتشر شد.

وی افزود: طبق گزارش منتشر شده، شاخص cpi ماهیانه آمریکا به عدد ۰٫۶ درصد و شاخص سالانه آن به عدد ۳/۷ درصد رسید که طبق پیش بینی ها انتظار می‌رفت تورم سالانه به عدد ۳/۶ درصد برسد اما مقدار آن بیش از پیش بینی بود.

شاخص CPI و تأثیر آن بر تورم و مارکت

زینلی با اشاره به این گزارش اظهار داشت: با توجه به افزایش تورم در آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره نیز وجود دارد، دولت آمریکا برای مهار تورم مصرف کننده و سایر از تنها راهکاری که می‌تواند استفاده کند بالا بردن نرخ بهره است که پیامدهای افزایش نرخ بهره، سرکوب مجدد بازارهای سرمایه‌گذاری مانند طلا، سهام و رمزارزها می باشد.

این کارشناس بازارهای مالی گفت: چنانچه قیمت نفت به بالای ۹۵ دلار برود کار برای بانک مرکزی آمریکا بسیار سخت خواهد شد و نکته ای حائز اهمیت است.

زینلی در نهایت برای ماه های آینده، اصلاحی نرم و بعضاً بی روند شدن برخی بازارها را پیش بینی می کند در کنار اینکه توصیه می کند در معاملات با احتیاط بیشتری قدم بردارید.

کد خبر: ۲۴۳٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha