۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
افتتاح و بهره‌برداری از ۱۸ مخزن ذخیره اضطراری آب شرب تهران

افتتاح و بهره‌برداری از ۱۸ مخزن ذخیره اضطراری آب شرب تهران

وزارت نیرو اعلام کرد: شرکت آب و فاضلاب به عنوان متولی تامین و توزیع آب شرب پایتخت، از هجدمین مخزن اضطراری آب شرب تهران در بزرگراه زین الدین واقع در بوستان پلیس بهره برداری کرد.

به گزارش بازار، تامین آب شرب سالم و بهداشتی در سه روز اولیه وقوع زلزله مخرب در تهران از جمله دغدغه های مدیران و مسوولان پایتخت است و شرکت آب و فاضلاب به عنوان متولی تامین و توزیع آب شرب پایتخت با همکاری شهرداری تهران پروژه ساخت و راه اندازی مخازن اضطراری آب شرب در محلات مختلف شهری را طراحی و اجرا کرده است. در این راستا آب و فاضلاب منطقه ۲، از هجدمین مخزن اضطراری آب شرب تهران در بزرگراه زین الدین واقع در بوستان پلیس بهره برداری کرد.

«امیررضا اصغری» معاون دفتر مهندسی و توسعه شرکت آبفای منطقه ۲ تهران گفت: با توجه به این که تهران در منطقه زلزله خیز قرار دارد و به هنگام وقوع زلزله همه خطوط لوله انتقال آب دچار مشکل خواهد شد، سامان دهی تامین آب شرب در روزهای نخست وقوع زلزله حائز اهمیت است.

وی بیان‌داشت: در این راستا ساخت مخازن اضطراری آب شرب در محله های مختلف از ابتکارات و اقدامات عملی شرکت آبفای منطقه ۲ در مدیریت بحران پس از وقوع حوادث به ویژه زلزله است که آب شرب مورد نیاز مردم محله در سه روز اول بعد حادثه را تامین می کند.

اصغری خاطرنشان‌کرد: برای آموزش و تمرین هرچه بیشتر مردم، با همکاری معاونت اجتماعی و مدیریت بحران شهرداری منطقه ۸ تهران با محوریت مدیریت بحران، سازماندهی گروه مردمی «میرآب» به عنوان الگوی مشارکت مردمی در گذر از بحران انجام شد که همزمان با افتتاح مخازن اضطراری نقش خود را به عنوان آبرسانان مردمی به نمایش گذاشتند.

بر اساس این گزارش، مخازن اضطراری تحت پوشش آبفای منطقه ۲ در بوستان های فدک، تمدن، هنرمندان، گلشن، ورشو، گلواژه، الغدیر، ساعی و پلیس تعبیه شده است.

کد خبر: ۲۴۳٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha