۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
آیین نامه اجرای قانون پیش بینی پذیری اقتصاد مهر ماه ابلاغ می شود
وزیر اقتصاد:

آیین نامه اجرای قانون پیش بینی پذیری اقتصاد مهر ماه ابلاغ می شود

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: ۵۰ مقرره، مصوبه و مجوز که توسط دستگاه‌ها از این به بعد ساماندهی خواهد شد به این معنا که باید با زمان بندی مشخصی برای اعلام مقررات خود پیش از اجرا اعلام کنند.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی گفت: در لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۲ که تقدیم مجلس شد. بر تکمیل طرح‌های عمرانی و سرمایه امروز، نهایی شدن زمان بندی اعلام مصوبه های جدید دستگاه هاگذاری تاکید داشته ایم. این اصلاحیه اگر تصویب شود به اهداف تزریق اعتبارات به بخش عمرانی کشور برسیم. البته ما بر انضباط مالی تاکید داشته و داریم.

وی افزود : مهار تورم دومین اولویت ماست. عملکرد ۶ ماهه امسال نشان دهنده تاثیر عملکردها هستیم. مسیری که دولت سیزدهم به عنوان مسیر خودش انتخاب کرده تلاش برای کاهش تورم و کنترل نقدینگی است. هیچ زمانی دولت‌ها و بانک مرکزی اینقدر در کنترل نقدینگی توانمند نبوده اند.

خاندوزی بیان کرد: تدبیر دیگری که بانک مرکزی اتخاذ کرده در خصوص تخلف رشد ترازنامه بانک ها، جریمه از محل رشد سپرده‌های آن هاست.

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۵۰ مقرره، مصوبه و مجوز که توسط دستگاه‌ها از این به بعد ساماندهی خواهد شد به این معنا که باید با زمان بندی مشخصی برای اعلام مقررات خود پیش از اجرا اعلام کنند. این ابلاغیه سه ماه بررسی شد و امیدواریم مهر امسال بعد از تصویب در هیئت دولت، به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شود.

خاندوزی افزود: ۵۰ درصد صادرات و ۵۳ درصد واردات ما با کشورهای عضو بریکس است. اعضای بریکس با علم به فشارهای آمریکا به ایران مشتاق به همکاری با ایران بودند. طی یک سال گذشته ۱۴ درصد همکاری ایران با کشورهای عضو بریکس افزایش داشته است. امسال را با کمترین میزان واردات گندم به پایان خواهیم رساند.

وی گفت: با تلاش دولت و گندم سال ۱۴۰۲ را با کمترین نیاز به واردات گندم پشت سر می گذاریم. رقم خرید تضمینی گندم به منظور جبران هزینه کشاورزان از ۱۳ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد. میزان خرید تضمینی به ۱۰ میلیون تن به ارزش ۱۵۴ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. حدود ۱۰۹ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان از این میزان به کشاورزان که معادل ۷۱ درصد آن می شود پرداخت شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: تا پایان مهر دولت عمده مطالبات خود با گندم کاران را تسویه خواهد کرد تا کشاورزان بتوانند برای سال زراعی جدید با دست باز تصمیم گیری کنند. وزیر جهاد کشاورزی مصوبه قیمت سال زراعی جدید را نیز اعلام خواهند کرد.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha