۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
آغاز سرشماری کلنی های زنبور عسل در اردبیل
سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

آغاز سرشماری کلنی های زنبور عسل در اردبیل

اردبیل - نوبخت، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: سرشماری از کلنی های زنبور عسل در استان آغاز شد.

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این سرشماری از ۱۵ شهریورماه آغاز شده و تا ۲۷ مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به اطلاعات دقیق از زنبورداران و تولید محصولات آنها، این سرشماری به صورت سراسری و در استان اردبیل نیز انجام می شود تا در سایه این سرشماری بتوانیم به اطلاعات صحیح و دقیق دست پیدا کنیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: زنبورداران در این مهلت سرشماری باید در آدرس دقیق محل استقرار زنبورستان خود حاضر بوده و به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی اطلاعات خود را ارائه کنند.

اژدری افزود: در طول مدت سرشماری بهتر است از نقل و انتقال و مهاجرت زنبورستان خودداری کرده و در محل مورد نظر استقرار داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با هدف تسریع در عملیات سرشماری، زنبورداران با به همراه داشتن شناسنامه زنبورداری در محل زنبورستان خود حاضر شده و در ارائه اطلاعات دقیق و کامل با مأموران سرشماری همکاری لازم را انجام دهند.

اژدری اضافه کرد: استان اردبیل با تولید سالانه هشت هزار تن عسل رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده و مرغوبیت عسل تولیدی در این استان زبانزد عام و خاص است.

وی تعداد کلنی های این استان را ۴۶۵ هزار کلنی اعلام کرد و ادامه داد: به طور متوسط از هر کلنی و کندوی مدرن ۱۶ کیلوگرم عسل خالص تولید می شود که یک رکورد منحصربه فرد محسوب می شود.

اژدری بیان کرد: در عرصه زنبورداری بیش از هفت هزار نفر مشغول فعالیت هستند و تولیدات این استان علاوه بر مصرف داخلی، به کشورهای همجوار و حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل به اصلاح زنبورستان ها با تزریق نسل ششم ملکه اشاره کرد و گفت: پروژه های اجرا شده در این حوزه اعم از اصلاح صفات تولیدی، افزایش تولید عسل و کاهش نیش زنی را به همراه داشته و زمینه یک حرکت مؤثر را در این بخش با ارتقای تولید رقم زده است.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha