۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
بررسی انواع سایبان برقی

بررسی انواع سایبان برقی

نشستن در هوای آزاد یکی از لذت‌بخش‌ترین حس‌هایی است که می‌توانیم تجربه کنیم. سایبان برقی می‌تواند یک حفاظ مناسب برای جلوگیری از تابش آفتاب و خیس شدن در زیر باران باشد.

به گزارش بازار، نشستن در هوای آزاد یکی از لذت‌بخش‌ترین حس‌هایی است که می‌توانیم تجربه کنیم. سایبان برقی می‌تواند یک حفاظ مناسب برای جلوگیری از تابش آفتاب و خیس شدن در زیر باران باشد. در روزهای آفتابی تابش شدید نور آفتاب و در روزهای سرد، بارش برف و باران ممکن است این کار را قدری دشوار کنند. در واقع خرید سایبان برقی می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که به فضای باز علاقه‌مند هستند. در ادامه توضیحاتی در مورد انواع سایبان‌ها بخوانید:

سایبان برقی به چند نوع تقسیم می‌ شود؟

مزیت سایبان برقی این است که مل‌های مختلفی دارد. در واقع شما می‌توانید بر اساس نوع استفاده و فضایی که در نظر دارید، موقعیت‌ها و محدودیت‌های آن، سایبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. سایبان‌ها معمولاً در انواع پاسیو، آلاچیق، مستقل، پارکینگ، دو طرفه، عمودی، آکاردئونی و استخری وجود دارند.

شما با توجه به نیاز خود جهت خرید سایبان برقی می‌توانید یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. در واقع مدل‌های مختلف با لوازم جانبی مختلف و پارچه‌های متنوع وجود دارند که علاوه بر نوع نیاز، سلایق مختلف را نیز می‌توانند پوشش دهند. فرقی نمی‌کند شما یک بالکن کوچک داشته باشید یا یک باغ بزرگ؛ در هر دو صورت سایبان‌ها می‌توانند برای شما مفید واقع شوند.

بررسی انواع سایبان برقی

سایبان پاسیو

از معروف‌ترین انواع سایبان برقی می‌توان به سایبان پاسیو اشاره کرد. نحوه نصب این سایبان به این گونه است که یک طرف آن را بر روی دیوار نصب و ثابت کرده و طرف دیگر را بر روی محل نشستن می‌کشند. شاید بتوان گفت محدودیتی که این نوع سایبان دارد این است که برای نصب آن حتماً باید از دیوار کمک بگیرید؛ بنابراین در هر مکانی نمی‌توان از آن استفاده کرد.

سایبان آلاچیق

سایبان آلاچیق نیز از دیگر مدال‌های سایبان برقی است. این سایبان تقریباً شبیه سایبان پاسیو است. اما می‌توان گفت میزان ثبات آن در مقایسه با نوع پاسیو بیشتر است. این ثبات بیشتر توسط بست‌های پشتیبانی تامین می‌شود. در واقع این بست‌ها قسمت جلویی آلاچیق را پشتیبانی کرده و موجب می‌شوند که در سر جای خود به صورت محکم و ثابت قرار گیرند.

سایبان مستقل

از دیگر انواع سایبان برقی می‌توان به سایبان مستقل اشاره کرد. این نوع سایبان برعکس پاسیو و آلاچیق برای نصب شدن نیاز به دیوار ندارد. به همین دلیل است که به آن سایبان مستقل می‌گویند. نحوه نصب آن خیز به این گونه است که سایبان بر روی یک چهارچوب محکم قرار می‌گیرد. همانطور که گفتیم از آنجایی که این سایبان برای نصب شدن نیاز به دیوار ندارد، بنابراین در هر مکانی می‌توان از آن استفاده کرد؛ به طور مثال به عنوان سایبان مغازه، رستوران‌ها و کنار استخرها یکی از مکان‌هایی هستند که این سایبان برای نصب در آنها کاربرد دارد.

سایبان پارکینگ

سایبان پارکینگ همانطور که از نام آن مشخص است برای مکان‌هایی که مختص رفت و آمد افراد یا ماشین‌ها هستند استفاده می‌شود. به طور مثال ورودی برخی از ساختمان‌ها و یا پارکینگ‌ها که مسقف نیستند، موارد مناسب برای استفاده از سایبان پارکینگ هستند. نحوه نصب این نوع سایبان به این صورت است که در ابتدا سازه اصلی طراحی و نصب می‌شود و پس از آن نوبت به نصب پارچه مورد نظر خواهد رسید.

بررسی انواع سایبان برقی

سایبان دو طرفه

سایبان دو طرفه نیز از دیگر انواع سایبان‌های برقی بوده که بسیار رایج نیز است. این نوع سایبان بیشتر در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها و فضاهای نمایشگاهی استفاده می‌شود. کارکرد این سایبان به این گونه است که می‌تواند دو دیوار را به یکدیگر وصل کند. در وسط آن نیز بخش جمع‌کننده سایبان قرار می‌گیرد. همانطور که گفتیم از این سایبان در مکان‌های مانند نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها استفاده می‌شود.

پس بهتر است نوع پارچه آنها از نوع مرغوب باشد؛ زیرا در بسیاری از مواقع اغلب نمایشگاه‌ها در فضای باز برگزار می‌شوند؛ بنابراین هر نوع شرایط آب و هوایی ممکن است پدید آید. به همین دلیل جنس پارچه سایبان باید به گونه‌ای باشد که هم در مقابل آفتاب شدید و هم در مقابل برف و باران از مقاومت خوبی برخوردار باشد.

سایبان عمودی

نوع دیگری از سایبان‌های برقی، سایبان عمودی است. سایبان عمودی همانطور که از نام آن مشخص است طریقه حرکت آن به صورت عمودی بوده و کارکردی مانند کرکره دارد. از این نوع سایبان معمولاً برای پنجره‌ها یا گلخانه‌ها استفاده می‌شود. در واقع در بخش‌هایی از روز که تابش نور آفتاب به صورت مستقیم و شدید می‌شود، می‌توان از این سایبان برای جلوگیری از ورود نور به محیط داخل استفاده کرد.

سایبان عمودی معمولا در دو نوع برقی و دستی ارائه می‌شود. البته نوع دستی آن به گونه‌ای است که در صورت تمایل می‌توان آن را برقی نمود. برای این کار کافی است که موتور مخصوص این کار را تهیه و به آن متصل کنید. البته بهتر است این کار توسط کارشناسان این امر انجام گیرد. البته برای پنجره‌ها به جز سایبان برقی، خرید پرده برقی نیز می‌تواند کاربردی باشد.

بررسی انواع سایبان برقی

سایبان آکاردئونی

از انواع دیگر سایبان‌های برقی می‌توان به سایبان آکاردئونی اشاره کرد. این نوع سایبان مانند یک آکاردئون باز و بسته شده و هنگام باز شدن در یک قسمت جمع می‌شود. از این سایبان نیز بیشتر برای مکان‌هایی مانند نمایشگاه‌ها، به‌خصوص انواعی از آنها که در فضای باز برگزار می‌شوند استفاده می‌گردد. سایبان آکاردئونی نیز در دو نوع دستی و برقی ارائه می‌شود. نوع دستی آن را می‌توان به کمک اتصال یک موتور مخصوص، برقی نمود.

سایبان استخری

سایبان استخری نیز با توجه به نام آن کاملاً مشخص است که برای چه مکان‌هایی استفاده می‌شود. از آنجایی که بسیاری از استخرها در فضای باز قرار دارند، از سایبان استخری برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی شناگران استفاده خواهد شد.

قیمت انواع سایبان برقی

انواع سایبان برقی قیمت‌های مختلفی دارند. اما به طور کلی هر کدام از این انواع را که انتخاب کنید باز هم در یک نوع خاص ممکن است قیمت‌های مختلفی وجود داشته باشد. عوامل مختلفی بر قیمت سایبان تاثیرگذار هستند؛ عواملی مانند:

  • مساحت سایبان شامل سازه فلزی، بازوها و محورهای آن
  • میزان و جنس پارچه
  • مساحت آویز سایبان
  • دستمزد نصب
  • نوع موتور و مدار
  • تعداد ریموت‌ها

 اگر قصد خرید سایبان حیاط و یا هر نوع سایبان دیگر را دارید، بهتر است آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید؛ زیرا این فروشگاه‌ها علاوه بر ارائه جنس مرغوب، قیمت‌های معقولی نیز دارند.

درنهایت خرید سایبان برقی بهتر است فقط از فروشگاه‌های معتبر انجام گیرد. شرکت سایبان غلامی یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید با اطمینان خرید خود را از آنجا انجام دهید. این شرکت با قریب به ۱۰ سال سابقه، خود را در این عرصه به اثبات رسانده است. تمام متریال‌هایی که برای تولید سایبان و پرده در این شرکت استفاده می‌شوند، از جنس‌های مرغوب هستند. از آنجایی که مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع در خرید هر کالایی کیفیت آن است، پس این مورد اولین چیزی است که باید مد نظر قرار داد.

بررسی انواع سایبان برقی

همچنین ارائه مشاوره‌های تخصصی حضوری و آنلاین به مشتریان از دیگر موارد مهم در این شرکت است. این موضوع سبب می‌شود که شما بتوانید بهترین انتخاب را برای مکان مورد نظر خود داشته باشید. در کنار این موارد خرید از سایت نیز می‌تواند مزایای خود را داشته باشد. در واقع شما در سایت، ویژگی‌های سایبان مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. بر اساس نوع و ویژگی‌های مورد نظر، از قیمت نهایی سایبان مطلع خواهید شد. همین سه عامل به تنهایی سبب می‌شوند که خرید از سایبان غلامی می‌تواند یک خرید امن و مطمئن باشد.

کد خبر: ۲۴۲٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha