۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به ٢٧٠ میلیارد تومان
وزیر اقتصاد اعلام کرد

افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به ٢٧٠ میلیارد تومان

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی در صدور ضمانت‌نامه‌های تعاونی فعال است به طوری که سرمایه این صندوق از ۱۷۰ به ۲۷۰ میلیارد تومان در این دولت افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی روز یکشنبه در نخستین همایش اقتصاد تعاونی ایران در سالن همایش‌های صدا و سیما با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: با افزایش سرمایه این صندوق، صدور ضمانت‌نامه‌ها تسهیل و تسریع می‌شود.

وی افزود: تعاونگران پیش‌قراولان اقتصاد کشور هستند و با هزینه کم و مشارکت بالا، نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.

خاندوزی با اشاره به نظریه های اقتصادی در حوزه تعاون گفت: طبق این نظریه در اقتصاد گفته می‌شود تعادل‌های ناشی از همکاری و رقابت ترجیح دارد چرا که منافع کشورها را در بلند مدت تامین می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تعاون تبلور بر اقتصاد مشارکتی است این تعادل‌ها، تجسم در نهادهای تعاونی، شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه در فضای فرهنگ اقتصادی وارداتی نفس می‌کشیم، گفت: کمتر به فرهنگ اقتصاد مردمی بخش تعاون توجه شده است.

خاندوزی بیان داشت: نیازمند پشتیبانی و حمایت های دولتی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون و سایر نهادهای تعاونی برای توسعه و تقویت تعاونی‌ها هستیم. تلاش ما این بوده است تا کمک کنیم نهادهای پشتیبان تعاونی در دولت تقویت شوند. در همین زمینه، افزایش سرمایه در دولت سیزدهم برای بانک توسعه تعاون و افزایش سرمایه برای صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی صورت گرفته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان داشت: در کنار توسعه تعاونی‌ها و مالکیت‌های خرد، نقش مشارکتی برای مردم نیز باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به فعالیت ٣۶ شرکت برتر بورسی سهام عدالت گفت: این شرکت‌ها که در سهام عدالت فعال بودند به سمت مشارکت‌های مردمی خواهند رفت.

کد خبر: ۲۴۲٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha