۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
تقاضای برق بالاتر از هرسال در شهریور ماه
سخنگوی صنعت برق کشور اعلام کرد

تقاضای برق بالاتر از هرسال در شهریور ماه

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: امروز بر اساس پیش‌بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، میزان مصرف برق به ۶۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان مصرف برق با توجه به رسیدن به میانه شهریور روند کاهشی پیدا نکرده است، گفت: با پایین آمدن نسبی دمای هوا، میزان مصرف برق در کشور کاهش چندانی نیافته، بر این اساس شبکه برق پایدار و همچنان نیازمند همراهی مشترکان است.

وی با اشاره به میزان تقاضای برق در آخر هفته گذشته گفت: میزان تقاضای مصرف برق کشور روز گذشته جمعه ۱۷ شهریور به ۶۰ هزار مگاوات رسید که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که عددی معادل ۵۲ هزارو ۸۰۰ مگاوات بود میزان ۷۲۰۰ مگاوات افزایش را نشان می‌دهد که برای نیمه دوم شهریور عدد بزرگی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در ادامه با بیان اینکه تغییر ساعت ادارات توانست در میزان مصرف برق تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: موفق شدیم از هدف گذاری ۱۰۰۰ مگاواتی کاهش مصرف ادارات به ۸۵۰ مگاوات آن دست یابیم.

رجبی مشهدی افزود: علی‌رغم خنک شدن نسبی دمای هوا در برخی نقاط کشور، برخی مناطق شمالی و جنوب کشور هنوز گرمای پایدار دارند و مصرف برق بالاست، از مردم تقاضا می‌شود از صرفه‌جویی در مصرف برق غفلت نکرده و در ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۲ است کماکان مدیریت مصرف برق را رعایت کنند. همچنین در تنظیم دمای وسایل سرمایشی برروی دمای آسایش و ۲۵ درجه دقت داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: در برخی نقاط کشور که هوا خنک‌تر شده است مردم می‌توانند حتی کولرها را خاموش کنند و با این کار به تامین برق پایدار مناطق گرمسیری که فوق‌العاده گرم است، کمک خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۲٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha