۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری با ابتکار متخصصان داخلی در مجتمع گاز پارس جنوبی
مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی خبر داد:

درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری با ابتکار متخصصان داخلی در مجتمع گاز پارس جنوبی

بوشهر- باغبان مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی از درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری با ابتکار متخصصان داخلی در استحصال بوتان در مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.

حسین باغبان در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور و تقویت متخصصان بومی و واگذاری طرح های بزرگ به آنها، در مسیر رشد و بالندگی حرکت می کند.

وی افزود: جداسازی و استحصال کامل بوتان از پروپان در پالایشگاه دوم، توسط متخصصان داخلی محقق شده و با این پروژه بزرگ و مهم، تمام بوتان استحصال شده، به پتروشیمی ها ارسال می شود.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، سالانه ۱۰۰ میلیون‌دلار درآمد ارزی برای کشور به ارمغان می آید و علاوه بر آن، پتروشیمی ها نیز از این ماده ارزشمند بهره مند می شوند.

باغبان تصریح کرد: تا پیش از اجرای این طرح، هیچ گونه راهی برای جداسازی بوتان و پروپان وجود نداشت و عملا شاهد هدررفت محصولات تولیدی بودیم که با تلاش متخصصان داخلی، این پروژه تکمیل و وارد مدار شد.

وی اضافه کرد: تمام مراحل پروژه از قبیل امکان‌سنجی و طراحی و همچنین تأمین متریال در طرح استحصال بوتان از پروپان، با دستان متخصصان متعهد و کاربلد بومی محقق شد که یک توفیق بزرگ برای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی گفت: اجرای این طرح، از هدررفت روزانه ۵۰۰ تن بوتان جلوگیری کرده و درآمد ارزی قابل توجهی حاصل کرده است.

باغبان یادآور شد: از همه توان و ظرفیت موجود برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور بهره می بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

کد خبر: ۲۴۲٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 0
      آفرین به متخصصان پارس جنوبی