۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
جشن باشگاه اشتغال هزارتایی در اردبیل برگزار می شود
استاندار اردبیل:

جشن باشگاه اشتغال هزارتایی در اردبیل برگزار می شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: سال آینده جشن باشگاه اشتغال هزارتایی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل برگزار می شود.

سید حامد عاملی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۱۵ طرح تولیدی و اقتصادی قرار است به جمع باشگاه هزارتایی ها در حوزه اشتغال بپیوندند که در این زمینه برنامه ریزی ها و هدف گذاری های مناسب انجام شده است.

وی افزایش تولید کالا و خدمات را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: ما وضعیت اقتصادی رو به جلو و جهش یافته ای را شاهد هستیم به طوری که قرار است یک میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان با بهره برداری از پایاب سد خداآفرین افزوده شود.

تأمین زیرساخت های مناسب برای توسعه و تقویت طرح های گردشگری

استاندار اردبیل به توسعه کشت گلخانه ای تا ۵۰۰ هکتار در اراضی مرغوب شمال استان اشاره کرد و افزود: در کنار این امر زنجیره تولید نیز در بخش کشاورزی تقویت شده و ما زمینه صادرات محصولات متنوعی را در بخش کشاورزی به خارج از کشور شاهد هستیم.

عاملی از تأمین زیرساخت های مناسب برای توسعه و تقویت طرح های گردشگری خبر داد و تصریح کرد: اگر قرار است پنج هزار گردشگر چینی و ده ها هزار گردشگر خارجی وارد اردبیل شود، باید هتل پنج ستاره استاندارد و دهکده توریستی و شهرک توریستی راه اندازی شود تا ما با تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری بتوانیم موفق عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان منابع از محل ردیف های ملی و تهاتر نفت به استان اختصاص یافت که این مبلغ علاوه بر اعتبارات معمول استان بود که عمدتا صرف تکمیل زیرساخت های اساسی شد.

عاملی از تکمیل ۷۵ کیلومتر بزرگراه در استان خبر داد و بیان کرد: در ۲ سال دولت سیزدهم ۱۲۷ کیلومتر بزرگراه به مجموع راه های استان افزوده شده در حالی که این رقم با آمار سال های گذشته برابری می کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در بحث راه های روستایی ۶۰۰ کیلومتر بهسازی، روکش آسفالت و عملیات زیرساختی را شاهد بودیم که یک هزار میلیارد تومان منابع در این بخش تزریق شده است.

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن

عاملی از آبگیری سه سد عمارت، گیوی و عنبران خبر داد و تصریح کرد: هشت شهرستان استان با تنش آبی روبه رو بودند که با تهیه برنامه جامع آبرسانی و اخذ مجوز ماده ۲۳، سعی ما بر این است تا ۵۰ سال آینده آب مورد نیاز این شهرها و روستاها را تأمین کنیم.

وی گفت: با همکاری بسیج سازندگی آبرسانی به ۴۵۴ روستا آغاز شده و تاکنون در ۱۶۰ روستا طرح های آبرسانی تکمیل و بهره برداری شده است.

عاملی از احداث ۱۰ پست ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت در استان خبر داد و افزود: ما با این اقدامات ناترازی انرژی را به حداقل رساندیم و قرار است خط دوم انتقال گاز به استان نیز اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار اردبیل از ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن و تکمیل ۲ بیمارستان یک‌هزار تختخوابی و نجف زاده خبر داد و خاطرنشان کرد: همه این زیرساخت ها فراهم شده تا توسعه استان به شکل همه جانبه و پایدار رقم بخورد.

کد خبر: ۲۴۲٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha