۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
­۷۵ درصد تایر مصرفی خودروهای سواری، تولید داخل است
دبیر انجمن واردکنندگان تایر کشور:

­۷۵ درصد تایر مصرفی خودروهای سواری، تولید داخل است

­دبیر انجمن واردکنندگان تایر کشور گفت: سالانه به حدود ۲۸ تا ۳۰ میلیون حلقه تایر سواری نیاز داریم که از این میزان حدود ۷ میلیون حلقه از طریق واردات تامین می‌شود.

به گزارش بازار، سیدمحمد میرعابدینی گفت: در کشور به ۲ دسته تایر نیاز داریم که شامل تایر سبک و تایر سنگین می‌شود. تایر سبک اصطلاحا به تایرهای سواری اشاره می‌شود که شامل تایر خودروهای رینگ ۱۳ تا ۲۱ می‌شود. سالانه به حدود ۲۸ تا ۳۰ میلیون حلقه تایر سواری نیاز داریم که از این میزان حدود ۷ میلیون حلقه از طریق واردات تامین می‌شود که عمده واردات بیشتر مربوط به رینگ‌های ۱۶ تا ۲۱ است.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر کشور با بیان اینکه میزان نیاز به واردات در حوزه تایر سنگین حدود ۵ میلیون حلقه بوده که نیاز کلی کشور به این دسته ۷ میلیون تایر است، تشریح کرد: تایر سنگین، از تایر وانت گرفته تا تایر معادن و راه سازی را شامل می‌شود که در این حوزه وابستگی به واردات حدود ۸۰ درصد تایر است، به عبارتی نیاز شبکه حمل و نقل کشور عمدتا از طریق تایرهای وارداتی تامین می‌شود.

وی با اشاره به استاندارد تایرهای وارداتی، گفت: تایر به‌عنوان یکی از استانداردهای اجباری و ۸۵گانه خودرو به حساب می‌آید که به دلیل اهمیت بالای آن جزء قطعات ایمنی خودرو هم محسوب می‌شود؛ بر همین اساس در حوزه تایرهای سنگین و سبک که تماما نیازمند استانداردهای اروپایی هستند، این استانداردها رعایت می‌شود. در فضای مجازی بحث بی کیفیتی لاستیک‌های وارداتی مطرح شده است که صحت ندارد.

کد خبر: ۲۴۱٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha