۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
آمادگی ایران برای ساخت پالایشگاه نفت و صدور خدمات مهندسی به بورکینافاسو
وزیر نفت اعلام کرد

آمادگی ایران برای ساخت پالایشگاه نفت و صدور خدمات مهندسی به بورکینافاسو

وزیر نفت گفت: مهندسان و متخصصان ایرانی آمادگی دارند با همکاری متخصصان بورکینافاسو در این کشور آفریقایی افزون بر صدور خدمات فنی و مهندسی، پالایشگاه نفت بسازند.

به گزارش بازار، جواد اوجی در دیدار و گفت‌وگو با اولویا روامبا، وزیر امور خارجه بورکینافاسو گفت: ایران در دولت مردمی سیزدهم ملاقات‌ها و مذاکرات مطلوبی را با بعضی از کشورهای آفریقایی آغاز کرده که یکی از این کشورها بورکینافاسو است.

وی افزود: ایران ظرفیت‌های بالایی در حوزه انرژی دارد و در نشست با وزیر خارجه بورکینافاسو مقرر شد پیرو تفاهم‌نامه‌ای که از پیش امضا شده است؛ با همکاری مهندسان و متخصصان دو کشور یک پالایشگاه ساخته شود و صادرات فرآورده‌های نفتی مختلف به این کشور آغاز شود.

وزیر نفت اظهار کرد: دو طرف ظرفیت‌های مطلوبی دارند و درباره مبادلات مبتنی بر صادرات فرآورده‌های نفتی و صدور خدمات فنی مهندسی در این نشست مذاکراتی انجام شد.

اوجی با بیان این که پیش از این نیز تفاهم‌هایی بین ایران و بورکینافاسو انجام شده است؛ گفت: در تلاشیم تفاهم‌نامه‌ دیگری که در گذشته میان دو کشور امضا شده است را تبدیل به قرارداد و کارهای اجرایی ‌آن را آغاز کنیم.

وی افزود: در دیدار با وزیر امور خارجه بورکینافاسو مطرح شد که وزارت نفت ایران آمادگی صددرصد در خدمات‌رسانی در حوزه انرژی به این کشور آفریقایی را دارد.

وزیر نفت گفت: بورکینافاسو معادن خوبی نظیر معادن طلا دارد که می‌تواند خوراک بخشی از صنعت و معدن ما را تأمین کند.

در ادامه اولویا روامبا، وزیر امور خارجه بورکینافاسو افزود: امروز در چارچوب گفت‌وگوها و تفاهم‌نامه‌هایی که وزیر بازرگانی بورکینافاسو در گذشته با ایرانی‌ها داشته است، مذاکراتی در این چارچوب انجام شد، تا بتوانیم از امکانات ایران به‌ویژه فرآورده‌های نفتی بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: چشم‌اندازی مطلوب برای همکاری میان متخصصان و مهندسان ایران و بورکینافاسو برای ساخت پالایشگاه نفت در کشور ما وجود دارد تا از لحاظ تولید فرآورده‌های نفتی بتوانیم نیازهای شهروندانمان را تأمین کنیم.

کد خبر: ۲۴۱٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha