۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
پذیرش درخواست استعفای مدیرعامل مرکز مالی ایران

پذیرش درخواست استعفای مدیرعامل مرکز مالی ایران

مدیرعامل مرکز مالی ایران ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ در نامه‌ای رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد. شایان ذکر است سجاد موحد از شهریور ماه ۹۸ به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل در مرکز مالی ایران مشغول به فعالیت بود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سجاد موحد مدیرعامل مرکز مالی ایران ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ در نامه‌ای رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد. شایان ذکر است سجاد موحد از شهریور ماه ۱۳۹۸ به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل در مرکز مالی ایران مشغول به فعالیت بوده است.

سامانه جامع آموزش در بازار سرمایه، دریافت مجوز شرکت دانش بنیان، خلاق و فناور، سامانه بورس تلنت و استانداردسازی جایگاه های شغلی بازار سرمایه، تولی گری سندباکس بازار سرمایه و انتشار کتاب سند باکس، کانون‌های ارزیابی و توسعه در بازار سرمایه، ارائه خدمات ‌پژوهشی به ذینفعان خود، همکاری در تدوین و راه اندازی سامانه رتبه بندی ناشران بازار سرمایه و ارتقا پایگاه داده‌های مالی بخشی از اقدامات در مدت فعالیت ایشان در مرکز مالی ایران بوده است.

چکیده متن نامه بدین شرح است:

باسمه تعالی
امیرالمومنین؛ امام علی علیه السلام:
پاِنَّ العِلمَ حَیاةُ القُلوبِ وَ نورُ البصارِ مِنَ العَمی وَ قُوَّةُ البدانِ مِنَ الضَّعفِ؛
به راستی که دانش، مایه حیات دل‌ها، روشن کننده دیدگان کور و نیروبخش بدن‌های ناتوان است. (تحف العقول، ص ۲۸)
همانگونه که مستحضرید اینجانب از تاریخ ۲ شهریور ماه ۱۳۹۸ در جایگاه مدیریت مرکز مالی ایران منصوب شدم و در طول این مدت به صورت شبانه روزی تمام همت، عزم و اراده خود را در جهت انجام درست مسئولیت محوله به کار بستم و به لطف پروردگار و تلاش همکارانم که سرمایه اصلی این مرکز به شمار می‌آیند، در سایه رهنمودهای هیئت مدیره محترم توانستیم به رسالت اصلی مرکز به خوبی ارج نهیم، به طوریکه در ارتقای سواد مالی و فرهنگ سرمایه گذاری اقدامات متعددی صورت گرفته و گام های مهمی به لحاظ کمی و کیفی در تعداد و تنوع کلاس‌های آموزشی همراستا با سطوح درجه یک بین الملل در حوزه آموزش مالی برداشته شده است.

در این راستا طی ۴ سال گذشته تعداد دانشپذیران به بیش از ۲۰ برابر رسیده و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵۰ هزار نفر ساعت آموزش تخصصی را در مرکز مالی ایران شاهد بوده‌ایم. همچنین از آذرماه ۱۴۰۰ به عنوان اولین مجری محیط آزمون بازار سرمایه، به صورت تخصصی طرح‌های نوآور حوزه بازار سرمایه را جذب و با پروراندن طرح‌ها، آنها را به مرز پختگی جهت حضور در سندباکس و در معرض ورود به بازار واقعی قرار دادیم. در اقدامی دیگری نیز تلاش کردیم در سامانه بورس تلنت به تربیت نیروی انسانی متخصص برای فعالیت در حوزه بازار سرمایه و معرفی آنان به نهادهای مرتبط مالی بپردازیم. درنتیجه مجموع این اقدامات به لطف خدا مرکز مالی ایران در سال ۹۹ پس از مدت‌ها به سود عملیاتی رسید و در سال ۱۴۰۰ پس از ۵ سال از زیان انباشته خارج شد.

مسلما فراز و نشیب‌های متعددی که در این چند سال در مرکز مالی ایران شاهد بودم، تجربیات بسیار ارزشمندی برای بنده پدید آورده است و توفیق همکاری با این مجموعه بزرگ از افتخارات بنده در دوران خدمت باقی خواهد ماند. اینجانب از داشتن تجربه همکاری با اساتید، دانشپذیران و پرسنل محترم، صدیق، متعهد و مسئولیت پذیر در مرکز مالی ایران به خود می‌بالم و با اذعان به این حقیقت که آنچه محقق شده، لطف پروردگار و آنچه مانده، بضاعت ناچیز بنده بوده است، کلیه اساتید دوستان، همکاران و دانشپذیران عزیز را به خدا می‌سپارم و صمیمانه درخواست دارم قصور و کاستی‌هایم را با دیده رحمت ببخشایند. امیدوارم که روند شتابان و رو به رشد مرکز ادامه دار بوده و شاهد پیشرفت بیشتر آن در سال‌های آتی باشیم. در پایان سلامتی و توفیق روز افزون به همراه عاقبت‌به‌خیری را برای یکایک عزیزان از خداوند منان خواستارم.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha